Nemačka firme MPBA i "Valter Bau" planiraju da ulože 150 miliona evra za izgradnju najmodernijih turističkih kapaciteta na Kopaoniku. Ova velika investicija treba da se realizuje u tri faze i predstavlja značajan podsticaj razvoju opštine Brus.
U saobraćajnim institutu CIP u Beogradu, potpisan je sporazum o saradnji i stručnoj tehničkoj pomoći u izgradnji žičara i novih turističkih kapaciteta na Kopaoniku. Kako navodi Milutin Jeličić, predsednik opštine Brus, u dve faze gradiće se sistem gondolskih žičara.
U prvoj fazi do početka naredne zimske turističke sezone planirana je gradnja gondolske žičare na pravcu Brzeće - Srebrnac preko među stanice Bregovi, a u drugoj od Brusa do Bregova. Na Srebrbcu će ovaj gondolski sistem biti povezan sa pšostojećim sistemom žičara na Kopaoniku.
Opremu za žičaru isporučeće austrijski proizvođač "Dopel majer". Prema nezvaničnim podacima, ukupna horizontalna dužina žičare od Brzeća do Srebrnca biće 4.790 metara. Polazna stanica u Brzeću nalaziće se na visini 975 m, međustanica na Bregovima na 1.470m iizlaznastanica ma Srebrncu na 1.768 m/nv.
Za treću fazu je planirana izgradnja dva hotela sa 4 zvezdice, na nižim delovima Kopaonika, još četiri hotela u Brzeću i tri motela u Brusu. Na Bregovima treba da se izgradi eko-naselje, a ceo projekat obuhvata eksploataciju termomineralne vode i otvaranje banjskog lečilišta. Sem ove investicije, navedene nemačke firme su zainteresovane i za modernizaciju aerodroma Niš i izgradnju puta Pojate - Brus.
A kako je priča počela?
Priča je počela još davne 1976. godine. Izvršen je izbor najbolje i najkraće trase, urađena su geodetska merenja, obeležavanje i raščišćavanje cele trase.
Dužina trase gondole je 2,8 Km, visinska razlika 701,5 m i zamenjuje putovanje najtežom deonicom puta Brzeće - Srebrnac u dužini od oko 15 Km.
U međuvremenu, u podnožju Kopaonika u Brzeću, izgrađen je turistički centar Bela Reka, čiji su smeštajni kapaciteti u ovom trenutku oko 2000 ležajeva i izgradnja i dalje teče.
Karika koja nedostaje da bi sve to bilo kao što je u Zapadnoj Evropi je upravo gondola.
Ne morate slušati vremensku prognozu i imati lance u automobilu. Do Brzeća se uvek dolazi lako, a tu vas čeka gondola kojom izlazite na vrh gde ste direktno u sistemu ski žičara ili sistemu internog bus saobraćaja nacionalnog parka.
Planina će biti lepša i čistija bez automobila, koji će ostati u pratećem garažnom prostoru na polazištu gondole.
Gondola će očuvati visok ekološki status istočne strane Kopaonik jer upravo ona i daje Kopaoniku atribute Nacionalnog parka.
Gondola će zaustaviti dalju neopravdanu urbanizaciju Kopaonika koja se kosi i sa ekonomskom i sa ekološkom logikom.
Uz podršku Republike Srbije i angažovanje mešovitog kapitala, opština Brus je spremna za realizaciju ovog velikog ekološko - komunalnog projekta.
prema publikaciji:
JP Direkcija za gradsko građevinsko
zemljište Brus
Tel. 037/821-183; 825-780
Utorak, 04.03.2003.
DVE MINHENSKE FIRME ULAŽU 150.000.000 EVRA U KOPAONIK
NEMCI GRADE ŽIČARE I HOTELENemačke kompanije MBB UMVEL-SISTEM i VALTER BAU AG, obe iz Minhena, planiraju da u naredne dve godine u izgradnju žičare i hotela na Kopaoniku, sa bruske strane, ulože oko 150.000.000 evra. Posao stoleća realizovaće se posredstvom Instituta CIP iz Beograda, koji već priprema projekte i koji je sklopio ugovore sa Nemcima i Skupštinom opštine Brus.
- Najpre ćemo graditi sistem gondolskih žičara od Brzeća, preko međustanice Bregovi do Srebrenca na vrhu Kopaonika u dužini 4,8 kilometara i žičaru, takođe zatvorenu, Brus - Bregovi u dužini od osam kolometara. Gradićemo i dva hotela sa po 500 ležajeva i četiri zvezdice, kao i nekoliko etno-naselja na Kopaoniku i u podnožju planine. Predviđena je i rekonstrukcija puta od Pojata do Brusa, kao i izgradnja nekoliko saobraćajnica do vrha Kopaonika. Pokušaćemo da osposobimo i aerodrom u Rošuljama - kaže Milutin Jelačić, predsednik Skupštine opštine Brus.
Kapacitet većih gondola biće 20-30 putnika, a manjih šest. Opremu za žičare isporučiće firma DOP-PEJMAJER iz Austrije.