VAŠI UTISCI SA ZIMOVANJA
Babin zub - Stara Planina

Javite se sa Vašom pričom o lepim i manje lepim detaljima boravka ma Babinom zubu..
Dajte korisne savete onima koji tek treba da idu na zimovanje.
Svoje utiske, kao i komentare pošaljite na mail skiutisci@skijanje.co.yu

Detaljno o Staroj Planini  > > >

Sezona 2006.

24.02.2006.
     Nedelju 19.2.2006. proveo sam s porodicom na Babinum zubu. Krenuli smo u 8:30 iz Nisa i preko Svrljiga i Kalne stigli na odrediste oko 11:10. Put od 90km (Nis-Kopaonik je oko 125 km) uz obavezne lance presli smo dakle za nesto vise od 2,5 sata. Znaci 35km/h prosecna brzina. Za one koji bi dosli iz pravca Beograda blizi je put (nesto bolji) preko Zajecara i Knjazevca.
     Deonica Nis-Svrljig je najbolje parce puta (oko 30km) uz dosta krivina. Od Svrljiga do Kalne (oko 30km, nekada u blizini Kalne bio rudnik uranijuma) put izuzetno uzak, ponegde krivudav i sa jako losim asfaltom. Od Kalne se put odvaja ka Knjazevcu na sever i Babinom zubu na istok. Deonica Kalna-Babin zub opet oko 30km. Prvih 5-6km od Kalne je odlican put (skoro radjena deonica) da bi posle toga poceo da se osetno oseca uspon. Put vodi do podnozja Babinog zuba i sela Crni vrh (oko 900m nadmorske visine). Ponovo izuzetno losa deonica sa prilicno odrona (veliko kamenje na samom putu). Put inace sa vrlo slabim saobracajem sto donekle olaksava voznju. Samo selo Crni vrh kao da je konzervirano 60-ih godina proslog veka, kada je verovatnio i izgradjen poslednji objekat u njemu. Od sela Crni vrh (10km od Babinog zuba) odvaja se put ka selu Golema reka (samo podnozje buduceg skijaskog centra na mapi) i samom vrhu Babin zub (oko 1750m n/v). Tu je vec obavezna zimska oprema, kroz sneg prosecena samo jedna traka puta, mestimicno smetovi oko 2m. Istina uspon je nesto manji od onoga na putu Brzece-Kopaonik, ali i potpuno ne opterecen. U prepodnevnim satima svi idu na gore, a u popodnevnim na dole. Sneg na kolovozu ne utaban tako da kola setaju prilicno levo-desno sto iziskuje vecu vozacku spretnost za takve uslove, narocito ako je automobil duzi i sa sirokim gumama.
Posle detaljno opisanog puta stigli smo do Planinarskog doma i EPS-ovog hotela  (nekih 50 do 100m ispod samog vrha, dakle oko 1700m n/v). To su i jedina dva objekta. Parking za 15-ak vozila pun. Vikend pa je guzva, inace nema zive duse. Popili smo cajeve (10din), sokove (30din) i kafu (15din) u EPS-ovom hotelu. Cena punog pansiona 1180din. Odatle vodi staza do ski lifta, potrebno 10-ak minuta hoda da se dodje do nje. Vreme lepo, suncano sa ponekim oblackom. Temperatura 2-3 stepena u plusu. Snega u izobilju preko metra. Priroda lepa, netaknuta. Dolazimo do same staze. Duzina 200-250m, dovoljno siroka s obzirom na duzinu. Ski lift je uze za koje se uhvatite i ono vas izvlaci do vrha. Do pola staze (gledano odozdo) lagan uspon tako da se i deca lako izvlace. Drugi deo nesto strmiji i znatno tezi za izvlacenje narocito za mladje skijase. Na stazi 30-ak skijasa i jos 50-ak ljudi oko staze. Puca pogled na sve okolo osim na sam Midzor (najvisi vrh Srbije sa 2169m) koji je u magli. U Blicu od 24.2. clanak o planinarima koji su istog ovog dana jedva izvukli zivu glavu u povratku sa Midzora.
Sve u svemu lepo smo se proveli. Uzivanje je bilo gledati gradsku decu od 3 i 7 godina kako se valjaju u snegu, skijaju, sankaju i prave sneska. Manje dete je bilo narocito ocarano jer je imalo priliku da 4 sata uziva napolju na gomili snega.
Od samog zimskog centra i nismo mnogo ocekivali. Zaista postoji izuzetan potencijal za odlicano skijanje. Napomonjem da sam u prethodnih 20-ak godina prokrstario staze na Kopaoniku uzduz i popreko. Treba resiti infrastrukturu (puteve pre svega) i same staze, zicare i dr. Verovatno ce buduci hotelski kompleks biti smesten u selu Golema reka na oko 1200m n/v. Znaci nece biti hotela osim postojecih na vecoj nadmorskoj visini. Ovaj deo Srbije je velika nedodjija i u poredjenju sa Knez Mihajlovom ulicom je nebo i zemlja. Pitanje je koja je od ovih slika prava Srbija.
Koga interesuje vise detalja, slika itd. adresa je pedja5@yahoo.com
U prilogu mapa buduceg ski centra. To je fotografija plakata koji sam pronasao u hotelu. Niko nije znao da mi kaze ciji je to plan i da li ce bas tako da izgleda. Saznao sam samo da ce ljudi iz Dopplemayer-a provesti nekoliko nedelja na planini ne bi li dali konacan predlog za nekoliko ski staza. Ostaje da vidimo koliko cemo jos da cekamo do prve prave zicare.
Dodatne informacije mozete naci na adresama.

Sezona 2005.

20.01.2005.
     Pre neki dan sam se vratio sa zimovanja na Babinom Zubu, tj. na Staroj Planini. Namerno kazem zimovanje, a ne skijanje, posto od skijanja i nema bas mnogo. Postoji jedna vucnica, nekih cca 200 m, i to je sve.
     Ponavljam utisak koji sam ovde procitao. Neverovatno je da jos uvek tamo nije nista napravljeno, a potencijal te planine je ogroman. Mogao bi da se napravi ski-centar mnogo bolji nego Kopaonik. Ali...da ne ponavljam standardnu srpsku pricu. Inace, put do hotela ( Hotel Babin Zub, u vlasnistvu EPS), je izuzetno tezak, narocito na delu od sela Crni Vrh, pa do hotela. Ko nema terenski auto, ili stvarno dobre lance i iskustvo u takvoj voznji, nece mu biti lako. Ali, kad se jednom popnete gore, priroda je prosto ocaravajuca. Hotel se nalazi ispod samog vrha Babin Zub, a okolo se pruza predivan pogled. Nazalost, sem uzivanja u prirodi, nema mnogo drugih aktivnosti.
     Jos jednom ponavljam, da je stvarno steta sto takav skijaski potencijal stoji neiskoriscen.

Ujedno, hteo bih da se zahvalim osoblju hotela i doma na velikoj ljubaznosti, i svim mestanima, bez kojih bi smo se tesko popeli do hotela. Narocito direktoru Doma Joci, kojeg srdacno pozdravljam. Lepo je znati da jos uvek ima dobrih ljudi.

Veliki pozdrav svim skijasima,

Dejan

Sezona 2004.

23.02.2004.
    Mi smo bili na Babinom zubu od 10-17 januara u Elektrotimokovom hotelu.
    Plasili smo se puta jer idemo prvi put na zimovanje na Babin zub a poslednjih 15-20 km je veliki uspon, ali na nase odusevljenje put je bio ociscen tako da smo lance stavili tek pred poslednjih 5 km.
    Hotel, osoblje, hranu, grejanje mozemo da pohvalimo. Narocito domara Boska!!!
    Zicara (dva kotura oko kojih se okrece sajla) jedan dan nije radila. Upotreba zicare se ne naplacuje. Preporucujemo da koristite neke stare rukavice jer ce te ih sigurno pocepati ili da zamolite u planinarskom domu da vam pozajme drzac kojim cete se zakaciti za zicaru.
    Staza je kratka. Osim zicare nema nicega. U tom periodu je bilo snega. Preko vikenda ima dosta skijasa ali preko nedelje vlada pustos pa se dasavalo da budemo sami na stazi. Moguce je i nocno skijanje ali nismo u tome ucestvovali. Na planini nema skole skijanja, iznajmljivanja sky opreme, ...
    Priroda je prelepa. U blizini Babinog zuba se nalazi izletiste Jabucko ravniste koje preporucujemo svakom.
    Na planini nema nikakve organizovane zabave. U hotelu postoji restoran i TV sala a u komsiluku je i planinarski dom koji takodje ima restoran i neku vrstu kluba. U planinarskom domu je "zivlje".
    Povratak je bio komplikovan jer se pokvarila masina koja cisti sneg a vetar je stvorio ogromne nanose koje ni sumski traktor nije mogao da probije tako da smo se 3 puta vracali i najzad uspeli da izadjemo tek poslepodne kad je stigla masina i prokrcila put.Inace, ovo nevreme se oko hotela i na stazi nije osetilo jer se nalaze u zavetrini.

Moglo bi na Babinom zubu da se uradi mnogo u cilju razvoja turizma. Recimo, niko da se seti da ocisti put od hotela do staze, da organizuju prevoz barem od Kalne jer se cesto desava da ljudi imaju problema pri dolasku, da organizuju voznju konjskim sankama do Jabuckog ravnista, da osvetle jos neku stazu za setnju, da organizuju skolu skijanja i iznajmljivanje ski opreme,...