Ski centar Tornik
komentari, vesti, utisci...

Detaljnije o Zlatiboru i Ski centru Tornik

     Skijalište na zlatiborskom vrhu Tornik, posle sedam zima, konačno će u decembru 2008. dočekati skijaše. Tornik će na zimu biti spreman za poklonike skijanja, a iz godine u godinu dobijaće nove konture modernog zimskog centra.
     Zahvaljujući Vladi Republike Srbije, izgradnjom ove nove šestosedne žičare koja se u potpunosti finasira iz sredstava Budžeta Republike Srbije, nakon osam godina ubrzano se otpočinje izgradnja i revitalizacija ski centra na severnoj strani vrha Tornik, veoma značajna za razvoj celokupnog turizma u Srbiji.
     Javite se sa Vašom pričom o lepim i manje lepim detaljima boravka u našim ski centrima. Dajte korisne savete onima koji tek treba da ih posete. Svoje utiske, kao i komentare pošaljite na mail admin@skijanje.rs

Pogledajte vesti i utiske iz sezona:  2010,   2009,   2008,   2007 i ranije


 Sezona 2 0 0 7


A šta je predhodilo početku izgradnje...


"Putevi" kupili žičare

- "Putevi" su najozbiljnije zainteresovani za obnovu ski-centra Tornik. U međuvremenu, kupili smo i dva izuzetno kvalitetna tabača snega i dva četvoroseda, jednu od 200 i drugu dužine 2.000 metara. Naš cilj jeste da na Torniku napravimo moderan ski-centar na najmanje 50 hektara, sa savremenom opremom, pored ostalog, i za pravljenje veštačkog snega. Naš uslov je zajednička investicija sa opštinom i stvaranje akcionarskog društva u kojem će "Putevi" biti većinski vlasnik - rekao je Vojislav Janić, predstavnik užičke firme.

Vest, objavljena u Glasu javnosti od 07.02.2006.
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2006/02/07/srpski/RG06020603.shtml

Da li je ova kupovina realizovana? Tada su se na teneru borili Bojan križaj i firma Putevi Užice....


Poništava se tender za Tornik!

     07.11.2006. UŽICE (Izvor: SINA) – Tenderska komisija predložila je prekjuče SO Čajetini da na narednoj sednici poništi tender za obnovu ski centra Tornik na Zlatiboru.
    Tender je 12. jula ove godine raspisala SO Čajetina i to za "davanje u zakup neizgrađenog zemljišta u državnoj svojini za izgradnju zimskog sportskog centra Tornik", koji je razoren u NATO bombardovanju Srbije u aprilu 1999. godine. Početni iznos zakupnine bio je 16.000 evra godišnje, na period od 99 godina.
     Prema ponudama koje su otvorene u septembru, na tender su se javile dve firme - Akcionarsko društvo "Putevi" iz Užica i italijanska kompanija "NJORLD INVESTMENT Snonj Corporation” . Prema tada obelodanjenim podacima, užička firma "Putevi" ponudila je godišnju zakupninu od 17.000 evra, na period od 99 godina, a na osnovu priloženog plana razvoja ski centra i investiciona ulaganja od 10,778 miliona evra, u tri faze, sa planom da se radovi završe do zimske seozne 2010/2011. godine. Drugi učesnik, firma "NJORLD INVESTMENT Snonj Corporation”, ponudila je cenu zakupa zemljišta od 16.000 evra godišnje, ali i investiciona ulganja u Tornik od 36,21 milion evra u tri faze, sa krajnjim rokom realizacije – decembar 2011. godine. Tada je zvanično saopšteno da će komisija "u narednom periodu", na osnovu priloženih dokumenata, predložiti najpovoljnijeg ponuđača, a konačnu odluku o davanju u zakup zemljišta na Torniku firmi koja će izgraditi sportski centar i koristiti ga narednih 99 godina trebalo je da daju odbornici SO Čajetina.
     Komisija je sada, međutim, odlučila da predloži odbornicima SO da ponište tender i da se raspiše novi. Prema nezvaničnim podacima, razlozi za poništenje tendera su što italijanska kompanija traži 30 hektara zemlje na Torniku za gradnju staza i ski centra a ponuđeno je 17, i što Italijani nisu dostavili odgovorajuće bankarske garancije za svoju ponudu. Razlog za poništenje tendera je, kako se saznaje i što su "Putevi" ponudili stariju i polovnu opremu, što ne odgovora uslovima tenera, pa će, ako odbornici ne odluče drugačije – biti raspisan novi tender sa preciziranim uslovima.
     Ovo je inače drugi tender za Tornik koji je na putu da propadne. Prethodni, koji su raspisale "Srbijašume" propao je pošto se niko od mogućih investitora nije prijavio jer su bili nezadovoljni prekratkim rokom zakupa zemljišta od samo 20 godina.
     Zoran Saponjic

      04.10.2006. TORNIK: Dve ponude za Tornik    Izvor: Politika, 29.09.2006.
      Nazire se izvesnija sudbina glavnog zlatiborskog skijališta, Ski-centra Tornik, srušenog u bombardovanju 1999. U opštini Čajetina su otvorene ponude prispele na javni oglas o davanju u zakup neizgrađenog zemljišta radi izgradnje ski centra sa pratećim sdržajima. Početni iznos zakupnine je 16.000 evra godišnje, a zakup se odobrava na 99 godina.
     Stigle su dve ponude, od užičkih "Puteva" (već su vlasnici hotela Palisad na Zlatiboru) i firme"World investment" iz Beograda, inače italijanska kompanija.
     "Putevi" su ponudili zakup od 17.000 evra godišnje i progran razvoja sa planiranim ulaganjem od 10,78 miliona evra, u tri faze, do 2011. godine.
     "World investment" je ponudio zakupninu od 16.000 evra godišnje, kao i investicioni plan vredan 36,212 miliona, takođe u tri faze, do 2011. godine.


04.03.2005.  TORNIK
     Na Torniku postoje tri staze i 2 sidra , koji ne rade jos od bombardovanja 1999 godine. Ako to proradi i sve bude funkcionisalo kako treba, (kao sto dosad nije), i ako se naprave jos dve-tri staze , to moze na nesto i da lici.
     Samo je pitanje kada ce se to desiti ???

     Vladimir D.


sa  www.novosti.co.yu     Na startu i Križaj      R. ANDRIĆ, 26.12.2004,.

ZLATIBOR - Za zaljubljenike u sneg i staze na Torniku, koje su do NATO bombardovanja bile nadomak profesionalnih, loša je vest da ni u zimu 2005/6. godine - neće moći da ih koriste.
Dobra vest je da će, kada budu završeni svi radovi, Zlatibor na Torniku dobiti - skijaški centar koji ni po čemu neće zaostajati iza alpskih.
- Svi gosti Zlatibora, a turistički poslenici i ugostitelji još nestrpljivije, čekaju na obnovu Tornika - kaže Milan Stamatović, predsednik SO Čajetina. - Zlatiboru nedostaju profesionalne staze, žičare sedešnice, ili one sa kabinama, veštački sneg, a imaćemo ih na Torniku. Za ovaj projekat imamo najvažnije: prirodne uslove.
Za Tornik su se, za sada, zainteresovala četiri investitora: Bojan Križaj, “Putevi” a.d. iz Užica, “Građevinar” iz Kraljeva i Građevinska direkcija Srbije. Svi imaju i konkretne ponude, a najbliži ulasku u projekat su - “Putevi”. Ova firma već je postala vlasnik najprestižnijeg zlatiborskog hotela - “Palisada”, ima sopstvenu građevinsku operativu, ali i veliko iskustvo sa gradilišta u Evropi, na projektima sličnim Torničkom.
Bojan Križaj, poznati slovenački skijaš, sa grupom investitora je u nekoliko navrata boravio na Zlatiboru, a uskoro će, kako je najavio, doneti i idejno rešenje budućeg ski-centra. “Građevinar” takođe ima sopstvenu operativu, Građevinska direkcija Srbije moćan budžet...
- Zato smo odlučili da Tornik ponudimo kroz tender - kaže Stamatović za “Novosti”. - Pre raspisivanja tendera moramo rešiti imovinske odnose sa “Srbija - šumama”, koje su u posedu Tornika. Još uvek nije poznato da li će to zemljište biti predato na korišćenje SO Čajetina, ili će se “Srbija šume” uključiti u deoničarsko društvo. Za završetak svih radova potrebno je, po gruboj proceni, dve godine, a investicija bi bila - najmanje pet miliona evra.

SNEG IZ - JEZERA
OZBILJAN ski-centar, kakvim pretenduje da postane Tornik, ne može se zamisliti bez “topova” za sneg. NJih je mnogo lakše nabaviti - nego obezbediti vodu bez koje nema “proizvodnje” snega. Voda je - najveći problem na mnogim planinama, pa se dovodi desetinama kilometara dugačkim cevovodima. Tornik tih problema nema: u samom podnožju ski-staza nalazi se veštačka akumulacija “Ribnica”, odakle se Zlatibor snabdeva pijaćom vodom.
 


2002


UTISCI SA ZLATIBORA
05. januar 2002.
 
        Prvo da se zahvalim na ovim dragocenim informacijama na sajtu.
 
        Ali, nešto drugo sam hteo da ti prenesem, a to se tiče mojih utisaka sa Zlatibora stečenih za vreme proteklih novogodišnjih praznika.

        Naime, kako smo praznike provodili u Užicu koje je na 20 minuta od Zlatibora poneli smo i skije za svaki slučaj. Tako smo jedan dan skoknuli do Zlatibora i doživeli to sto smo doživeli. Pored potpuno ispravne žičare (sidra) koja ne radi, stoji bejbi lift sa običnim kanapom koji radi. I sad mi pitamo ljude koji tamo rade zašto se ne uključi barem ovo sidro a oni kazu : "Nema dovoljno ljudi"!

        I mi šta ćemo platimo 200 dinara ski pas koji traje do 13h (a kupili smo ga u 11:30) i ukapiramo da ti otpadnu ruke dok se popneš na ono brdašce grčevito se držeći za konopac koji te pritiska na dole, a spustiš se za 5-10 sekundi i onda opet na sklekove. Da ne govorim da se u međuvremenu stvorilo baš dosta ljudi i svi oni platiše uredno da se vucaju tim kanapom.
        Kad sam čuo u jednom trenutku komentar jednog od liftadžija "Dobro je za danas". Nisam odmah potpuno shvatao na šta misli dok nisam video da su nakon toga isključili i ovaj bejbi lift. Logika im je bač zdrava: Prodali smo karata šta smo imali za danas više ljudi neće dolaziti a ovi što se skijaju ionako su već platili pa ne moramo dalje da se smrzavamo na snegu i vetru kad nam zarada ostaje ista radili ne radili !  
        I eto tako se mi pokupismo sedosmo u auto i vratismo se nazad. I stvarno mi se smucio taj Zlatibor koji odavno već lici na sve  a najmanje na planinu i ne znam dokle će mo trpeti da nas neko ucenjuje time što zauzme neku padinu i uvede monopol nad pravom na spustanje tim stazama. Mislim, svi se žale na cene ski pasa ali ga svi uredno plaćaju. A kad se nesto plaća znači i da cena odgovara. Mogu ti reci da kad se uporede Zlatibor i Kopaonik onda ispada da je na Kopaoniku obzirom sta dobiješ ski pas jos i jako povoljan (po sistemu i od goreg ima gore).
 
Još jedna stvar koja me je uvek nervirala je ogromna nesrazmera u ceni izmedju jednodnevnog i sedmodnevnog ski pasa. Jer kao ispada ti mnogo povoljnije da odmah kupis sedmodnevni, ali ne zato što je on jeftiniji po danu nego zato što jednodnevni ili dvodnevni koštaju bukvalno kao avionska karta do Podgorice.
Savršeno bi bilo normalno (a tako je barem do sad bilo na Jahorini) da te izađe isto ako kupuješ sedam dana svaki dan jednodnevni ski pas. Na taj način bi oni prodali duplo više garantovano (jer nebi bilo muvanja i umuvavanja na žicu za džabe) a i ljudima bi bilo lakse jer bi na osnovu vremena odmah migli da znaju da li skijati taj dan ili ne. 
Ja čak  mislim da bi najpravednije bilo uvesti nesto kao kartu za više vožnji koju otkucavaš u automatu ili neku vrstu žetona kojom se plaća pojedinačna voznja. Pa kolko se voziš tolko i platiš. Jer ima ljudi koji se u toku dana spuste 3 puta a ima i onih koji se spuste 50 puta pa sad kome je skuplji ski pas. Na ovaj način bi sa cenom od nekih 30 dinara za jednu vožnju ja mislim bili svi srećni i mogli bi (iako to nije uopste jeftino) da malo bolje kalkulišu sa parama i da se više spustaju onim danima kad je lepše vreme a da se malo ili uopste ne spustaju kada je mećava. To bi olakšalo i ljudima koji rade na žici. Genex bi smanjio troškove da svake nedelje menja izgled ski pasa zbog falsifikata kojih ima u izobilju.
Čak sam čuo da pojedini ski centri u svetu i funkcionišu baš na ovaj nacin.
Eto, to su bili neki moji utisci i predlozi sa najboljim namerama. U svakom slucaju od svih nas zavisi kakve ćemo uslove imati.
 
Puno pozdrava i jos jednom hvala na informacijama
 
Srdjan Popovic

Detaljnije o Zlatiboru i Ski centru Tornik


NAZAD

HOME