SKI REPORTAŽE

Vaše kompletne priče o boravku u nekom ski centru

Svoje reportaže
pošaljite na mail admin@skijanje.rs

22. Februar 2010.  Austrija:  Soelden (Zelden)           Reportaža: autor Predrag Stanojević

BELI ŠENGEN, mamac za Srbe                           Album sa fotografijama na Galeriji sajta....

15.01.-25.01.2010. - Soelden, Austria - Za mene i meni sličnima, beli šengen je, mislim, prava stvar. Bez redova i čekanja, „pare na đep“, pa u „majčinu“. Nameračio sam se na poznato mi skijalište i domaćine, davaoce smeštaja. Probao sam da organizujem prijatelje, koji su takođe već bili tamo, te jedan da pita ženu, drugi brata, i to upravo ovog prvog koji treba da pita ženu, pa mislim...DOSTA VIŠE sa pelenama, valjda smo konačno izašli iz njih!
      Elem, use u svoje kljuse, pa konačno rodio sam se SAM. Napravim KROKI varijantu srpskog GPS-a i, sa namerom da osim domaće putarine od 340,00 din., hrvatske putarine od 3.05€ i austrijske VINjETE, NIŠTA više ne platim, krenem na put. Nakon ulaska u Hrvatsku, skrenuo sam kod Velike Kopanice za Đakovo, mada je putokaz pokazivao za Osijek, i nadalje pratio putokaz za Zagreb, dravskom magistralom. Asfalt je na par deonica oštećen-neravan, bez udarnih rupa, ali je uglavnom u dobrom stanju, i to sve bolji kako prilazim Varaždinu. Još na domaku Varaždina, ima putokaz za Maribor i Sloveniju i sve tako do granice Šengena. Prelaz ZAVRČ.
     Do Ptuja i tako i tako, a u Ptuju HAOS, svi pravci za Maribor vode vas na AUTOPUT - gde se traži vinjeta, a na starom putu, zapravo do juče zvaničnom, preko Miklavža, NEMA OZNAKA za Maribor. Bila je prošla ponoć, malo vozila i nikako prolaznika, te sam nakon par pokušaja i vraćanja na početak zaustavio jedan kombi, vidim MB tablice, i čovek mi reče da ga pratim. Dakle iz Ptuja samo pravo i na mestu, kružnom toku, gde piše Maribor-LEVO, misli se na autoput, produžiti PRAVO. U Mariboru je bilo lakše, samo se prati putokaz za Dravograd. Kod povratka, samo PRAVO kroz Maribor, putokaz za Ptuj, a u Ptuju, skrenuti u CENTAR i tamo će već biti putokaza za Zavrč i Hrvatsku.
      Dalje je put išao preko Lavamunda-Grifena-Klagenfurta-Vilaha-Linca-Silana-Dobiaka-Brunika...
Upravo iza Brunika, kada se napušta SS49 put, neposredno pred autoput skrenuo sam desno, OPET NEMA PRAVE OZNAKE pa su mi pomogli karabinjeri, na SS12 za Brenerpas. Na mom kroki GPS-u imao sam ucrtanu petlju kod Brenerseea, u Austriji, da se vratim na autoput a da ne platim tunel Brener, mislio sam a i viamichelin je tako preporučio, ali videćete da ništa od toga NIJE bilo TAČNO!
     Nakon skretanja na SS12 i vožnje, neznam, sat vremena i pređenih opet neznam, 40km-tada nisam o tome razmišljao već o putu koji je bio veoma opterećen i išao gore-dole, levo-desno. Više je bio opterećen iz suprotnog smera. I naiđem na mesto Brenersee, isto je pisalo kao kod mene u krokiju, i ja skrenem LEVO na autoput i pravo „mečki na rupu“, na naplatnu rampu. I još sam mogao da se izvučem, da se vratim unazad, ali NE, progledao sam tek kada sam prošao rampu. E onda nije moglo nazad. Rampa je automatska i nigde živog stvora da pitaš. Nastavim i platim sve dažbine.
     Fazon je da tunel Brener plaćaš tik ispred Insbruka pa ostaje mi otvoreno pitanje, šta da sam i ušao na autoput kod Brenerseea u Austriji da li bih platio tunel, s obzirom da za tunel nemate karticu prolaska.
S obzirom da sam na povratku svesno išao na autoput i nakon plaćanja istog u Italiji, 2,5€, odmah po prolasku rampe skrenuo ka Bruniku na SS49, ostaje otvoreno mi pitanje kako sam nakon vožnje, pa neka bude i 10km., kod dolaska naišao „mečki na rupu“?
Takođe kod povratka, a da bi izbegli plaćanje Brenera, nakon tunela kod Insbruka skrenuti sa autoputa za Sohnenbahn, i već će se na raskrsnici pojaviti B182, austrijska varijanta SS12 puta. Drugim rečima, od Insbruka do skretanja za Bruniko, u Italiji, treba voziti po B182 pa SS12 putu, sve vreme, p.a.

Smeštaj je bio, da ponovim, kod Branka i Aide Milićević, haus Aida, u predgrađu Langenfelda, zvanom Lehner-Au. Bio sam u manjem apartmanu, zvanom Tina, po ćerci, i prilažem samo sliku spavaće sobe, jer sam se kasno setio da slikam apartman pre unošenja stvari.
     Imate TV, DVD, satelitski risiver, Internet konekciju, u kuhinji sve komplet, podno grejanje u celoj kući, pa vam se oprema brzo osuši u zato namenjenoj prostoriji u pordumu, u kome su još stoni tenis, teretana, sauna. Upravo tih dana sa domaćinima sam kreirao položaj tuš kabine i VC-e šolje u neposrednoj blizini saune, radi većeg ugođaja korisnika saune!
     Kao i domaći psi, dođoši, tako sam i ja uokvirivao Solden skijašku regiju. Malo je vrhova ostalo bez mog zapisa, niti sam se ijednom vozio u oblaku snežne prašine nekog ko bi bio brži od mene. Sve crne staze dobijale su moj trag kao prvi jutarnji zapis. Jedno prelepo jutro poveo me je domaćin Branko RANO, krenuli smo u 7,45 a na stazi bili već u 8,20, pustili su nas ranije sa radnicima. Od tog jutra imam samo jedan video snimak, resto su nam aparati otkazali.

Jedan od snimaka je namenjen Skijalištu Srbije da vide kako se postavljaju topovi za sneg.
E da, malo i kritike za lokalno poznati freeride centar u sport4you. Solden ima veliki procep na sredini ski regije, Rettenbach Tal, koji je važan iz 2 razloga, 1. što tim procepom ide najduža staza od 15km, a 2. što strmine procepa pomenuti centar koristi za freeride, a i svi znalci, i oni koji to nisu takođe rado voze pomenutim strminama. Pa je tu, ukoliko nije bilo skorašnjih padavina, bezbroj raznih vijuga sleđenih ivica kako su strmine uglavnom u senci!
     I mene, od uveče dogovor da imaju grupu za Pollesalm valley, ujutru sačeka priča da je za snoubord suviše ravno, i da će nas dvojicu bordera voditi, ne Dejv, već Klajv, a gde, NISU REKLI. Valjda sam im verovao, pa nisam ni pitao!
A poneo sam ekstrem dasku za duboki sneg, 182cm dugu, sa oklagijom od kantni! Tek kod izlaska na 1. teren Klajv je izneo svoj plan.

I, nekako sam se borio sa starim sleđenim vijugama ali kako smo išli sa leve na desnu strminu, koristili smo ski liftove i njihove prilazne staze, a one opet u senci pa glatke i tvrde, i ja par puta zadnjicom do dole, što nisam odavno, ne pamptim kada sam poslednji put bio u takvom situaciji.
I nakon par situacija, skrenuo sam pažnju vodiču da nije to ONO šta sam očekivao. A očekivao sam da vozim VAN ski regije Soldena, na šta je on odgovorio da freeride ne podrazumeva samo pršić. Na moje insistiranje da oni, freeride centar, na Internetu imaju 5-6 predloga DNEVNIH tura oko Soldena, i jedna od njih je upravo ranije dogovorena Pollesalm dolina, odgovorio je da treba da angažujem privatnog vodiča. Nisam se složio sa njim, prekinuo sam dalje maltretiranje i vratio se u bazu da vratim ranac sa grdnim alatkama i ašovom koje sam vitlao po planini.

Rezime:
1. imati podršku prijatelja još u Srbiji oko svega šta se želi
2. itenerer maršute dogovoriti pre polaska, još prethodnog dana
3. biti fizički spreman, a ne kao Đoković nedavno

Eto,to je moje slatko hodanje po mukama.
P.S. e da, i ovog puta je Branko dobio posebnu rakiju od mene, divlju krušku od 52o , i nekoliko večeri svakojakih đakonija, mojih ruku delo, čisto da „vidi“ Evropa ko su i šta su Srbi