BOB SAVEZ

  Sezona 2010/2011

BOB SPORT U SRBIJI - Rađenović: Verujem u bolje sutra                     Izvor: Sportski Žurnal 04.01.2011.

     04. januar 2011. Postoje ljudi koji na različite načine privlače pažnju javnosti. Neki zbog svog ponašanja, neki zbog izgleda, a neki zbog posla koji obavljaju. Takođe, postoje i oni koji posao shvataju kao životno opredeljenje, a ne nužno zlo i oruđe da se izađe na kraj sa, kod nas uvek teškom, ekonomskom situacijom i ovakvi ljudi uvek privlače najveću pažnju. Jedan od njih svakako je i Vuk Rađenović.

Pilot srpskog boba četvoroseda prošlog februara je zajedno sa kolegama Igorom Šarčevićem, Milošem Savićem i Slobodanom Matijevićem, preko noći postao ljubimac srpske sportske javnosti. Razlog za ovo je osvajanje 18. mesta na Zimskim olimpijskim igrama i to na stazi u Visleru, koju osim Kanađana izbegavaju svi svetski piloti.

Tadašnja euforija i velika obećanja o podršci brzo su stavljeni ad – akta, što nije omelo Vuka, njegovog oca i nekadašnjeg reprezentativca SFRJ Borisa Rađenovića, te Slobodana Matijevića da nastave borbu za opstanak srpskog boba.

Posle trka Evropa kupa u Italiji i Nemačkoj, Vuk Rađenović i Slobodan Matijević otputovali su u Lejk Plesid, gde su na olimpijskoj stazi u SAD zauzeli 15. mesto u trci dvoseda, neko bi rekao nije loše.

– Kako nije loše!? Istina, uspeli smo da se u konkurenciji 30 posada plasiramo u finale, gde smo od 16 posada zauzeli 15. mesto – istakao je na početku razgovora Vuk Rađenović, koji će novogodišnje i božićne praznike provesti u Beogradu.

Pa ako je loše, zašto onda niste bili bolji?

– Dali smo sve od sebe, ali jednostavno kada radite u uslovima kao mi teško je očekivati spektakularne rezultate, iako sam siguran da bismo uz malu podršku mogli da računamo na mesto u svetskom vrhu.

Kakvi su Vam to uslovi neophodni?

– Pre svega neophodno je da na vreme započnemo pripreme, kako bismo do početka sezone uspeli da sakupimo dovoljno vožnji, a samim tim i iskustva za što bolje rezultate. Trebalo bi nam recimo sedam – osam hiljada evra, kako bismo tokom oktobra otišli na neki poligon, trening centar, i tamo odradili pripreme. Imamo dobru komunikaciju sa velikim silama u ovom sportu, Nemačkom, Rusijom, SAD, ali da bismo mogli da radimo sa njima, moramo da ih pratimo, jer niko ne voli kada mu kvariš koncepciju.

Zašto je to toliko neophodno, kada i bez pravih priprema vozite Svetski kup, idete na ZOI?

– Odgovor je najlakše naći u činjenici da za devet godina svoje karijere, računajući sva velika takmičenja, nisam odvezao više od 400 vožnji, što nemački piloti urade za samo godinu dana. Ipak, da ne ispadne da kukam, nikad se nećemo moći porediti sa velikim silama, koje iza sebe imaju pravu mašineriju, ali uveren sam da bismo sa bar jednom sezonom odrađenom po „pe esu“ mogli da pokažemo koliko zaista vredimo, jer nije isto kada ste 15. ili recimo peti. Iako pojedine reprezentacije imaju ogromne budžete, verujem da bismo sa 50 hiljada evra po sezoni mogli da beležimo vrhunske rezultate.

Koliko Vam novca treba za sopstveni bob?

– Za to nam je neophodno dvadesetak hiljada evra, što mislim da nije nedostižno.

Osim Borisa i tebe, da li u Srbiji postoji još kandidata za pilota boba?

– Naravno da ima i siguran sam da bismo uz malo ozbiljniji rad u narednih nekoliko godina uspeli da proizvedemo i dobrog pilota i ostale članove posade – uveren je Vuk Rađenović.


NIGDE BEZ ASTRID

Poznavaoci prilika u srpskom bobu znaju da je u odlazećoj 2010. Vuk Rađenović oženio pilota ženske posade Australije Astrid Loh Vilkinson, sa kojom u vremenu kada nije takmičarska sezona živi u Brizbejnu. Iako su imali dovoljno vremena da tokom pauze skoknu do Australije i vrate se, Rađenovići su odlučili da posete Beograd i na miru se upoznaju sa svim čarima srpske prestonice.

Obzirom da nam je bilo jasno da je Boris imao veliki uticaj na odluku Vuka Rađenovića da postane pilot boba, zainteresovalo nas je kako se za ovaj sport odlučila Astrid.

– Pa u školi je dobro igrala fudbal, što je njenog profesora jednog dana navelo da joj predloži da se okuša u bobu. Kada je videla da joj dobro ide, odmah je odabrala novi sport – otkrio nam je Vuk Rađenović.



POMOĆ MINISTARSTVA

Kako se sada finansirate?

– Do sada smo uglavnom sve radili sami, mada moram da priznam i ovom prilikom se zahvalim Ministarstvu sporta u Vladi republike Srbije i Olimpijskom komitetu Srbije, bez čije podrške bi nam bilo još teže. Recimo ove godine Ministarstvo nam je uplatilo 15 hiljada evra, što nam je omogućilo da se takmičimo u trkama Evropa i Svetskog kupa. Bez njihove podrške teško da bismo bili u mogućnosti da se takmičimo u najjačoj konkurenciji.

DOBRO SA OKS

Obzirom da ste redovni učesnici ZOI, kakva je saradnja sa OKS?

– Ne mogu da se žalim. Iako su posle ZOI u Vankuveru svi zaboravili na nas, nedavno smo dobili poziv iz OKS da im predstavimo program rada, jer bismo kao mali sport trebali da uđemo u program finansiranja. Svestan sam da je situacija teška, ali ako OKS uspe da nam obezbedi, ono što nas kao članove treće grupe sleduje, vozilo za transport, sponzora i još neka sredstva bićemo na konju. Drago mi je što su nas pozvali i nadam se da ćemo uz njihovu i pomoć ministarstva sledeće godine biti u prilici da sve uradimo onako kako bismo želeli.

 


  Sezona 2009/2010

Olimpijska posada Srpskog BOB-a četvoroseda

Vuk Rađenović Slobodan Matijević  Igor Šarčević Miloš Savić


    
Sa atletske staze u bob
     Izvor: oks.org.rs   Autor : Miloš Šakan

   
05.02.2010. Kvartet u bobu srpskog tima na Olimpijskimm igrama u Vankuveru činiće čak trojica atletičara, dva desetobojca novosadske Vojvodine, Igor Šarčević i Slobodan Matijević, kao i sprinter kragujevačkog Radničkog, Miloš Savić. “Spotski žurnal” je uoči puta u Kanadu doneo priču sa Milošem Savićem i Slobodanom Matijevićem koji su u sastavu našeg boba zamenili slovenačke atletičare, Uroša Stegela i Damjana Zlatnara, kojima nisu stigla očekivana srpska državljanstva.


"Telenor" je sponzor bob tima Srbije na OI u Vankuveru


     “Prošle godine u avgustu sam tražio neku trku na atletskoj stazi kako bih poboljšao onih 10,49 na 100 metara. Kada nisam uspeo da je nađem, trener Vlasta Stevanović mi je dopustio da prihvatim ponudu bob tima i odem na pripreme u nemački Altenvberg 2. avgusta, pa u rumunskom Sinaju”, seća se najbrži Srbin prošle sezone, Miloš Savić (23). “Posle je bila serija trka u Keningsu, Insbruku, sve dok nisam ostao kod kuće jer nemam američku vizu. “
Kvartet u bobu srpskog tima na Olimpijskimm igrama u Vankuveru činiće čak trojica atletičara, dva desetobojca novosadske Vojvodine, Igor Šarčević i Slobodan Matijević, kao i sprinter kragujevačkog Radničkog, Miloš Savić. “Spotski žurnal” je uoči puta u Kanadu doneo priču sa Milošem Savićem i Slobodanom Matijevićem koji su u sastavu našeg boba zamenili slovenačke atletičare, Uroša Stegela i Damjana Zlatnara, kojima nisu stigla očekivana srpska državljanstva.

“Prošle godine u avgustu sam tražio neku trku na atletskoj stazi kako bih poboljšao onih 10,49 na 100 metara. Kada nisam uspeo da je nađem, trener Vlasta Stevanović mi je dopustio da prihvatim ponudu bob tima i odem na pripreme u nemački Altenvberg 2. avgusta, pa u rumunskom Sinaju”, seća se najbrži Srbin prošle sezone, Miloš Savić (23). “Posle je bila serija trka u Keningsu, Insbruku, sve dok nisam ostao kod kuće jer nemam američku vizu. “

Bob ima mnogo sličnosti sa atletikom, pogotovo u toj startnoj fazi.
     “Guramo oko 50 metara, zavisi od staze. Ovoliko ćemo morati u Vankuveru da trčimo. Sve je veoma kompatibilno sa atletskim sprintom. Jedini problem je što sam sa svojih 1,82 visine i 85 kilograma najmršaviji od svih. Kada mi je jedan Nemac stavio ruku na rame, nestalo me je. Pita me: Kako ćeš uopšte da guraš? Rekoh mu: Sad ćeš da vidiš. Prenerazio se, a sve mu je bilo jasno kada je čuo moj rezultat na 100.”

Kvartet je u poslednjoj trci u Ćezaru sa Slovencima imao sjajan, drugi start, što obavezuje Miloša i Slobodana.

“Damjan i Uroš su sjajni momci. Žao mi je što ne možemo da idemo svi. Razlika je u stotinkama. Kada Zlatnar gura u dvosedu prednost je na njegovoj strani, jer je teži 10 kilograma. Međutim, kada je u pitanju četvorosed, onda dolazi do prednosti moja brzina, jer se 240 kilograma, koliko je težak bob, rasporedi na nas četvoricu, pa svako ima 60 kilograma da gura, što je lako.”

Atletika je kroz njih trojicu još jednom (i na ovaj način) pokazala da s pravom nosi krunu među sportovima. Na pitanje ko je najbrži od budućih učesnika ZOI u bobu, Miloš Savić odgovara:

“Koliko znam – ja. Možda će se neko ubaciti u američki tim. Međutim, crnci se praktično ne takmiče. Probao je bivši svetski rekorder i prvak na 100, Moris Grin, čovek koji ima 9,79 u karijeri, ali nije uspeo da prođe testove. Mislim da se oni boje brzine u bobu. Ima ih trojica ukupno.”

U ovom trenutku Miloš sigurno nije ni blizu svojih 10,49, jer atletičari sada rade bazični trening.

“Nisam znao da ću uopšte da idem. Ja se ne bih ni bavio ovime kada bi me ometalo u atletici. Bio sam na bazičnim pripremama u Baru, dok su oni 8. januara u Ćezaru ostvarili konačnu normu. Dobra strana je što sam dosta radio s tegovima u “Fitnes centru Olimpija” Gorana Ilića u Kragujevcu, a snaga i mišićna masa su, kako rekoh, važna za bob”, objašnjava bivši fudbaler, ali i bodi-bilder (šesti u državi u kategoriji do 80 kg), Miloš Savić, sada kočničar srpskog olimpijskog boba. “Sve ovo će mi mnogo koristiti da se uz pomoć olimpijske stipendije, koja mi sleduje, zatim mog Atletskog kluba Radnički i Atletskog saveza Srbije već ove sezone probijem na prvo mesto srpskih rang lista svih vremena na 100 metara. Nastaviću da se bavim bobom, jer smo odlaskom u Vankuver ispunili uslov za Svetski kup 2011. godine.

  


  Sezona 2005/2006    

BOB tim SCG  na Olimpijadi u Torinu ???
     Januar 2006. Posada Boba dvoseda (SCG1) na čelu sa pilotom Vukom Rađenovićem se bori da ostvari normu za učešće na Olimpijskim igrama u Torinu 2006.
Samo onaj pilot koji u poslednja 24 meseca ima pet startova na međunarodnim trkama (Svetski ili Evropa kup), ali na tri različite staze, naravno uz određeni broj osvojenih bodova, može učestvovati na Olimpijadi.
    Detaljnije o BOB sportu  > > >
    Detaljnije o BOB ekipi SCG i rezulttima  > > >
          

      Nasa postava Boba dvoseda (SCG1), na čelu sa pilotom Vukom Radjenovićem, bori se za ispunjenje norme za učešće na Zimskom Olimpijskim igrama u Torinu 2006.
      Za učešće na Svetskim šampionatima i Olimpijskim igrama FIBT je propisao i norme za vozače. Samo onaj pilot koji u poslednja 24 meseca ima pet startova na međunarodnim trkama (Svetski ili Evropa kup), ali na tri različite staze, naravno uz određeni broj osvojenih bodova, može učestvovati na pomenuta dva takmičenja.

Rezultati u sezoni 2005/06: 

Sezona Datum Plasman Naziv trke Sled postave
2005/2006 11.11.2005. 37. 2Man Bob Calgary RADJENOVIC/NIKOLIC
2005/2006 19.11.2005. 33. 2Man Bob Lake Placid RADJENOVIC/NIKOLIC
2005/2006 10.12.2005. 33. 2Man Bob Igls RADJENOVIC/PAVLOVIC
2005/2006 14.01.2006. 38. 2Man Bob Koenigssee RADJENOVIC/PAVLOVIC
* DNS - did not start | DNF - did not finish | DSQ - disqualified

Očekuje se da na predstojećoj trci Evropa kupa u St. Moricu, 23-29.01.2006. olimpjska norma bude ispunjena!

POSTAVA SCG BOBA DVOSEDA

 Radjenovic, Vuk (SCG) - pilot
 day of birth 07.06.1983
 height 1.92 m
 weight 97 kg
 hometown Kluc
 residence Belgrade
 year began competing 2001
 year national team 2001
 coach B. Radenovic / H. Hoernline
 
 Nikolic, Slavoljub (SCG)
 day of birth 14.05.1967
 height 2.04 m
 weight 110 kg
 hometown Kikinda
 residence Kikinda
 year began competing 2002
 year national team 2002
 coach B. Radenovic / H. Hoernline
 
 Pavlovic, Mladen (SCG)
 day of birth 12.01.1982
 height -
 weight -
 hometown -
 residence Kragnjevac
 year began competing 0
 year national team 0
 coach -
 
 

Sezona 2004/2005    

Sezona Plasman Naziv trke Sled postave
2004/2005 36. 2Man Bob Winterberg RADENOVIC/NIKOLIC
2004/2005 34. 2Man Bob Cesana Pariol RADJENOVIC/NIKOLIC
2004/2005 DSQ* World Championships 2Man Bob Calgary RADJENOVIC/NIKOLIC
2004/2005 29. 2Man Bob Igls RADENOVIC/NIKOLIC
2004/2005 DNF* 2Man Bob Altenberg RADENOVIC/NIKOLIC
* DNS - did not start | DNF - did not finish | DSQ - disqualified

 


Sezona 2002/2003    

          Posle Zimskih Olimpijskih igara u Solt lejk Sitiju 2002 u SAD, posada jugoslovensko bob tima je podmlađena. Mesto pilota preuzeo je Vuk Rađenović, a kočničara novi član bob tima Slavoljub Nikolić, prvak Jugoslavije u desetoboju, i u trci 110m sa preponama. Da bi mogli da se takmiče, oni su predhodno uspešno završili odgovarajuću obuku i stekli atest Međunarodnog bob saveza FIBT. Obuka je održana od 17.-24.Novembra 2002. u austrijakom Iglsu.
          Dosadašnji pilot Bois Rađenović posle učešća na ZOI u Solt Lejk Sitiju 2002 je otišao u zasluženu "penziju" i sada je trener naše bob ekipe.

Slavoljub, Vuk i Boris pred početak trke.

          Kao novi takmičari koji su sezonu 2002/2003 počeli sa 0 bodova, najpre su morali da se dokažu na trkama Evropa kupa. Naša posada boba dvoseda učestvovli su na sledećim trkama Evropa kupa:
          -
26.11 - 01.12. 2002.             Igls,    Austrija
          -     02. - 08.12.2002.   Winterberg,  Nemačka
          -     10. - 15.12.2002.    La Plagne,  Francuska

         -      03. - 09.02.2003. ba bob stazi u  Nemačkom Königssee-u održano je Junuorsko Svetsko bob prvenstvo za takmičare do 26 godina. Na njemi je učestvovala i mlada posada jugoslovenskog boba dvoseda.

          Ograničeni finansijskim sredstvima, nisu mogli učestvovati na više takmičenja, ali su ipak i na ovim osvojili 33 boda. Obzirom da je 30 bodova minimum za učešće ekipe na Svetskom kupu u bobu, izvesno je da će naredne sezone 2003/2004 naša bob posada učestvovati i na trkama Svetskog kupa.

          Posetite internet sajt Jugoslovenskog bob saveza www.bob.org.yu

Na slici novi pilot u bob timu Vuk Ognjenović i kočničar Slavoljub Nikolić (desno)


  Sezona 2001/2002

Olimpijska posada jugoslovenskog BOB četvoroseda

Pilot boba
 
Boris RAĐENOVIĆ
 
Zanimanje: Professor
Takmiči se
:
21
godinu
09/08/1956 Sisak
1.85 m, 100kg
Dalibor Đurđić

07/06/1975 Beograd
1.97 m, 115 kg;
Rašo Vinić

01/09/1982 Beograd
1.80 m, 86 kg;
Vuk  Rađenović

Klj
1.92 m, 97 kg.
Nenad Josić

02/12/1977 Beograd
1.88m, 95 kg;

     Posada jugoslovenskog boba-četvoroseda u sastavu RADJENOVIĆ Boris - pilot, ĐURĐIĆ Dalibor, VUČINIĆ Rašo i RAĐENOVIĆ Vuk osvojila je 25 mesto od 29 plasiranih ekipa. Prvo mesto je zauzela posada nemačkog boba.

                 Ostali registrovani jugoslovenski takmičari u BOB-u:

Ime Darum rođenja: Mesto rođenja: Visina/Težina:
Pavle Markov 25/03/1973 Beograd 1.93 m, 87 kg;
Aleksandar Pop 22/07/1976 Beograd 1.86 m, 92 kg;
Dejan Karatrad 19/11/1975 Beograd 1.80 m, 84 kg;
Dan Lovic 19/03/1976 Beograd 1.81 m, 96 kg.

    Iz dnevnog lista , od 17.01.2002. članak "Plavi bob havarisan"

        Bob četvorosed mora da overi olimpijski pasoš na takmičenju u Kortini d'Ampeco, a na prošlom Svetskom kupu u Sent Moricu malo je nedostajalo pa da iskusni Boris Rađenović i njegova posada izgube svaku nadu da će učestvovati na Olimpijskim igrama. Naime, naš četvorosed je izleteo sa staze i tom prilikom bolid je ozbiljno oštećen. Prema pravilima takav bob ne može da se ponovo pusti na stazu, ali rukovodstvo takmičenja prihvatilo je žalbu "plavih" i dozvolili im da, posle manjih grubih popravki na bobu, ponovo izađu na stazu.

        Sa takvim bobom (na stranu što je zbog zastarelosti dosta sporiji od rivalskih) nije se mogao očekivati dobar plasman, ali osvojena su prva dva boda u Svetskom kupu i Jogosloveni sada dele 41. mesto sa Novozelanđanima, a iza je samo četvorosed Tajpexa sa jednim bodom.

        Jugoslovenski bob je učestvovao i u tri trke Evropskog kupa. U Nemačkoj 31. mestom osvojeno je četiri boda, u Austriji 23. mestom osvojeno je devet bodova i u Francuskoj 14. mestom 16 bodova. U ukupnom plasmanu Evropskog kupa Jugoslobenski bob četvorosed nalazi se na 17 mestu sa 30 bodova.

        U Solt Lejk Sitiju ekupu četvoroseda sačekaće nove bob sanke, naravno, iznajmljene za olimpijsko takmičenje. Bob je iznajmljen od treće ekipe Švajcarske za 15.000 DEM

Međunarodna Bob Federacija
(Federation Internationale de Bobsleigh et de Tobogganing)

NAZAD