BOB SAVEZ |
Sezona 2010/2011
BOB SPORT U SRBIJI - Rađenović: Verujem u bolje sutra Izvor: Sportski Žurnal 04.01.2011.
04. januar 2011. Postoje ljudi koji na različite načine privlače pažnju javnosti. Neki zbog svog ponašanja, neki zbog izgleda, a neki zbog posla koji obavljaju. Takođe, postoje i oni koji posao shvataju kao životno opredeljenje, a ne nužno zlo i oruđe da se izađe na kraj sa, kod nas uvek teškom, ekonomskom situacijom i ovakvi ljudi uvek privlače najveću pažnju. Jedan od njih svakako je i Vuk Rađenović.
Pilot srpskog boba četvoroseda prošlog februara je zajedno sa kolegama Igorom Šarčevićem, Milošem Savićem i Slobodanom Matijevićem, preko noći postao ljubimac srpske sportske javnosti. Razlog za ovo je osvajanje 18. mesta na Zimskim olimpijskim igrama i to na stazi u Visleru, koju osim Kanađana izbegavaju svi svetski piloti.
Tadašnja euforija i velika obećanja o podršci brzo su stavljeni ad – akta, što nije omelo Vuka, njegovog oca i nekadašnjeg reprezentativca SFRJ Borisa Rađenovića, te Slobodana Matijevića da nastave borbu za opstanak srpskog boba.Posle trka Evropa kupa u Italiji i Nemačkoj, Vuk Rađenović i Slobodan Matijević otputovali su u Lejk Plesid, gde su na olimpijskoj stazi u SAD zauzeli 15. mesto u trci dvoseda, neko bi rekao nije loše.
– Kako nije loše!? Istina, uspeli smo da se u konkurenciji 30 posada plasiramo u finale, gde smo od 16 posada zauzeli 15. mesto – istakao je na početku razgovora Vuk Rađenović, koji će novogodišnje i božićne praznike provesti u Beogradu.
Pa ako je loše, zašto onda niste bili bolji?
– Dali smo sve od sebe, ali jednostavno kada radite u uslovima kao mi teško je očekivati spektakularne rezultate, iako sam siguran da bismo uz malu podršku mogli da računamo na mesto u svetskom vrhu.Kakvi su Vam to uslovi neophodni?
– Pre svega neophodno je da na vreme započnemo pripreme, kako bismo do početka sezone uspeli da sakupimo dovoljno vožnji, a samim tim i iskustva za što bolje rezultate. Trebalo bi nam recimo sedam – osam hiljada evra, kako bismo tokom oktobra otišli na neki poligon, trening centar, i tamo odradili pripreme. Imamo dobru komunikaciju sa velikim silama u ovom sportu, Nemačkom, Rusijom, SAD, ali da bismo mogli da radimo sa njima, moramo da ih pratimo, jer niko ne voli kada mu kvariš koncepciju.
Zašto je to toliko neophodno, kada i bez pravih priprema vozite Svetski kup, idete na ZOI?
– Odgovor je najlakše naći u činjenici da za devet godina svoje karijere, računajući sva velika takmičenja, nisam odvezao više od 400 vožnji, što nemački piloti urade za samo godinu dana. Ipak, da ne ispadne da kukam, nikad se nećemo moći porediti sa velikim silama, koje iza sebe imaju pravu mašineriju, ali uveren sam da bismo sa bar jednom sezonom odrađenom po „pe esu“ mogli da pokažemo koliko zaista vredimo, jer nije isto kada ste 15. ili recimo peti. Iako pojedine reprezentacije imaju ogromne budžete, verujem da bismo sa 50 hiljada evra po sezoni mogli da beležimo vrhunske rezultate.
Koliko Vam novca treba za sopstveni bob?
– Za to nam je neophodno dvadesetak hiljada evra, što mislim da nije nedostižno.
Osim Borisa i tebe, da li u Srbiji postoji još kandidata za pilota boba?
– Naravno da ima i siguran sam da bismo uz malo ozbiljniji rad u narednih nekoliko godina uspeli da proizvedemo i dobrog pilota i ostale članove posade – uveren je Vuk Rađenović.
NIGDE BEZ ASTRID
Poznavaoci prilika u srpskom bobu znaju da je u odlazećoj 2010. Vuk Rađenović oženio pilota ženske posade Australije Astrid Loh Vilkinson, sa kojom u vremenu kada nije takmičarska sezona živi u Brizbejnu. Iako su imali dovoljno vremena da tokom pauze skoknu do Australije i vrate se, Rađenovići su odlučili da posete Beograd i na miru se upoznaju sa svim čarima srpske prestonice.
Obzirom da nam je bilo jasno da je Boris imao veliki uticaj na odluku Vuka Rađenovića da postane pilot boba, zainteresovalo nas je kako se za ovaj sport odlučila Astrid.
– Pa u školi je dobro igrala fudbal, što je njenog profesora jednog dana navelo da joj predloži da se okuša u bobu. Kada je videla da joj dobro ide, odmah je odabrala novi sport – otkrio nam je Vuk Rađenović.
POMOĆ MINISTARSTVA
Kako se sada finansirate?
– Do sada smo uglavnom sve radili sami, mada moram da priznam i ovom prilikom se zahvalim Ministarstvu sporta u Vladi republike Srbije i Olimpijskom komitetu Srbije, bez čije podrške bi nam bilo još teže. Recimo ove godine Ministarstvo nam je uplatilo 15 hiljada evra, što nam je omogućilo da se takmičimo u trkama Evropa i Svetskog kupa. Bez njihove podrške teško da bismo bili u mogućnosti da se takmičimo u najjačoj konkurenciji.DOBRO SA OKS
Obzirom da ste redovni učesnici ZOI, kakva je saradnja sa OKS?
– Ne mogu da se žalim. Iako su posle ZOI u Vankuveru svi zaboravili na nas, nedavno smo dobili poziv iz OKS da im predstavimo program rada, jer bismo kao mali sport trebali da uđemo u program finansiranja. Svestan sam da je situacija teška, ali ako OKS uspe da nam obezbedi, ono što nas kao članove treće grupe sleduje, vozilo za transport, sponzora i još neka sredstva bićemo na konju. Drago mi je što su nas pozvali i nadam se da ćemo uz njihovu i pomoć ministarstva sledeće godine biti u prilici da sve uradimo onako kako bismo želeli.
Sezona 2009/2010
Vuk Rađenović | Slobodan Matijević | Igor Šarčević | Miloš Savić |
|
Sezona 2005/2006
BOB
tim SCG na Olimpijadi u Torinu ???
Januar 2006. Posada Boba dvoseda (SCG1) na čelu sa pilotom Vukom Rađenovićem se bori da ostvari normu za učešće na Olimpijskim igrama u Torinu 2006. Samo onaj pilot koji u poslednja 24 meseca ima pet startova na međunarodnim trkama (Svetski ili Evropa kup), ali na tri različite staze, naravno uz određeni broj osvojenih bodova, može učestvovati na Olimpijadi. Detaljnije o BOB sportu > > > Detaljnije o BOB ekipi SCG i rezulttima > > > |
Nasa postava Boba dvoseda (SCG1), na čelu sa pilotom Vukom Radjenovićem, bori se za ispunjenje norme za učešće na Zimskom Olimpijskim igrama u Torinu 2006.
Za učešće na Svetskim šampionatima i Olimpijskim igrama FIBT je propisao i norme za vozače. Samo onaj pilot koji u poslednja 24 meseca ima pet startova na međunarodnim trkama (Svetski ili Evropa kup), ali na tri različite staze, naravno uz određeni broj osvojenih bodova, može učestvovati na pomenuta dva takmičenja.
Rezultati u sezoni 2005/06: |
||||
Sezona | Datum | Plasman | Naziv trke | Sled postave |
2005/2006 | 11.11.2005. | 37. | 2Man Bob Calgary | RADJENOVIC/NIKOLIC |
2005/2006 | 19.11.2005. | 33. | 2Man Bob Lake Placid | RADJENOVIC/NIKOLIC |
2005/2006 | 10.12.2005. | 33. | 2Man Bob Igls | RADJENOVIC/PAVLOVIC |
2005/2006 | 14.01.2006. | 38. | 2Man Bob Koenigssee | RADJENOVIC/PAVLOVIC |
* DNS - did not start | DNF - did not finish | DSQ - disqualified |
Očekuje se da na predstojećoj trci Evropa kupa u St. Moricu, 23-29.01.2006. olimpjska norma bude ispunjena!
POSTAVA SCG BOBA DVOSEDA
|
|
|
Sezona 2004/2005
Sezona | Plasman | Naziv trke | Sled postave |
2004/2005 | 36. | 2Man Bob Winterberg | RADENOVIC/NIKOLIC |
2004/2005 | 34. | 2Man Bob Cesana Pariol | RADJENOVIC/NIKOLIC |
2004/2005 | DSQ* | World Championships 2Man Bob Calgary | RADJENOVIC/NIKOLIC |
2004/2005 | 29. | 2Man Bob Igls | RADENOVIC/NIKOLIC |
2004/2005 | DNF* | 2Man Bob Altenberg | RADENOVIC/NIKOLIC |
* DNS - did not start | DNF - did not finish | DSQ - disqualified |
Sezona 2002/2003
Posle Zimskih Olimpijskih igara u Solt lejk Sitiju 2002 u SAD, posada
jugoslovensko bob tima je podmlađena. Mesto pilota preuzeo je Vuk Rađenović,
a kočničara novi član bob tima Slavoljub Nikolić, prvak Jugoslavije u
desetoboju, i u trci 110m sa preponama. Da bi mogli da se takmiče, oni su
predhodno uspešno završili odgovarajuću obuku i stekli atest Međunarodnog bob saveza
FIBT. Obuka je održana od 17.-24.Novembra 2002. u austrijakom Iglsu. Dosadašnji pilot Bois Rađenović posle učešća na ZOI u Solt Lejk Sitiju 2002 je otišao u zasluženu "penziju" i sada je trener naše bob ekipe. Slavoljub, Vuk i Boris pred početak trke. |
Kao novi takmičari koji
su sezonu 2002/2003 počeli sa 0 bodova, najpre su morali da se dokažu na
trkama Evropa kupa. Naša posada boba dvoseda učestvovli su na sledećim trkama
Evropa kupa: - 03. - 09.02.2003. ba bob stazi u Nemačkom Königssee-u održano je Junuorsko Svetsko bob prvenstvo za takmičare do 26 godina. Na njemi je učestvovala i mlada posada jugoslovenskog boba dvoseda. |
Ograničeni finansijskim sredstvima, nisu mogli učestvovati na više takmičenja, ali su ipak i na ovim osvojili 33 boda. Obzirom da je 30 bodova minimum za učešće ekipe na Svetskom kupu u bobu, izvesno je da će naredne sezone 2003/2004 naša bob posada učestvovati i na trkama Svetskog kupa. Posetite internet sajt Jugoslovenskog bob saveza www.bob.org.yu Na slici novi pilot u bob timu Vuk Ognjenović i kočničar Slavoljub Nikolić (desno) |
Sezona 2001/2002
Pilot
boba Boris RAĐENOVIĆ Zanimanje: Professor Takmiči se: 21 godinu 09/08/1956 Sisak 1.85 m, 100kg |
Dalibor Đurđić 07/06/1975 Beograd 1.97 m, 115 kg; |
Rašo Vučinić 01/09/1982 Beograd 1.80 m, 86 kg; |
Vuk Rađenović Ključ 1.92 m, 97 kg. |
Nenad Josić 02/12/1977 Beograd 1.88m, 95 kg; |
Posada jugoslovenskog boba-četvoroseda u sastavu RADJENOVIĆ Boris - pilot, ĐURĐIĆ Dalibor, VUČINIĆ Rašo i RAĐENOVIĆ Vuk osvojila je 25 mesto od 29 plasiranih ekipa. Prvo mesto je zauzela posada nemačkog boba.
Ostali registrovani jugoslovenski takmičari u BOB-u:
Ime | Darum rođenja: | Mesto rođenja: | Visina/Težina: |
Pavle Markov | 25/03/1973 | Beograd | 1.93 m, 87 kg; |
Aleksandar Pop | 22/07/1976 | Beograd | 1.86 m, 92 kg; |
Dejan Karatrad | 19/11/1975 | Beograd | 1.80 m, 84 kg; |
Dušan Lovic | 19/03/1976 | Beograd | 1.81 m, 96 kg. |
Iz dnevnog lista , od 17.01.2002. članak "Plavi bob havarisan"
Bob četvorosed mora da overi olimpijski pasoš na takmičenju u Kortini d'Ampeco, a na prošlom Svetskom kupu u Sent Moricu malo je nedostajalo pa da iskusni Boris Rađenović i njegova posada izgube svaku nadu da će učestvovati na Olimpijskim igrama. Naime, naš četvorosed je izleteo sa staze i tom prilikom bolid je ozbiljno oštećen. Prema pravilima takav bob ne može da se ponovo pusti na stazu, ali rukovodstvo takmičenja prihvatilo je žalbu "plavih" i dozvolili im da, posle manjih grubih popravki na bobu, ponovo izađu na stazu.
Sa takvim bobom (na stranu što je zbog zastarelosti dosta sporiji od rivalskih) nije se mogao očekivati dobar plasman, ali osvojena su prva dva boda u Svetskom kupu i Jogosloveni sada dele 41. mesto sa Novozelanđanima, a iza je samo četvorosed Tajpexa sa jednim bodom.
Jugoslovenski bob je učestvovao i u tri trke Evropskog kupa. U Nemačkoj 31. mestom osvojeno je četiri boda, u Austriji 23. mestom osvojeno je devet bodova i u Francuskoj 14. mestom 16 bodova. U ukupnom plasmanu Evropskog kupa Jugoslobenski bob četvorosed nalazi se na 17 mestu sa 30 bodova.
U Solt Lejk Sitiju ekupu četvoroseda sačekaće nove bob sanke, naravno, iznajmljene za olimpijsko takmičenje. Bob je iznajmljen od treće ekipe Švajcarske za 15.000 DEM