KOPAONIK

Januar 2009 - Free Ride ski reportaža

Detaljnije o Ski centru Kopaonik >>>

Telst sa Foroma sajta, tema: Freeride, Heliskiing itd.

Autor: Sapa

Kopoaonik, Januar 2009. Obecah da cu ovu temu o freerideu da obogatim jednim prilogom iz ´nase zemlje´ tj sa Kopaonika

U potrazi za svjezim netaknutim snjegom se drndam po nekim alpskim vukohebinama, a tamo na Balkanu jedna fina, fensi planina, pokrivena omorikama, borovima i jelama, bogata motornim sankama i nekim skupim ski/odjelima...ceka da bude otkrivena kao freeride domen.
     Da ne duzim. Stigo sam tamo bez opreme, u namjeri da otkrijem nocni zivot, a vratijo se prijatno iznenadjen offpist mogucnostima. Na skije sam stao, u prilicno mamurnom stanju 1 januara nove 2009te godine. 31og obisao 7,8 ski/servisa koji iznajmljuju skiopremu i bio neprijatno iznenadjen cinjenicom da nigdje nisam naisao na ljudske pancerice. Jedino servis u kojem sam nasao par Tecnicinih pancerica sa flexom 90 je bio hotel Grand, sve ostalo cipele za stroge pocetnike. Te cipele iz Granda mi nisu bile sudjene jer sam ih rezervisao i zbog mamurluka zakasnijo da ih zaduzim to jutro. Na kraju sam u prodavnici Max/sport iznajmio neku meku (rosijeve flex 60), ali novu cipelu i nov novcat jos ne koristen rossignol Z1 u duzini od 1.70.
     Izlazak sa zice (valjda duboka I) i odmah lijevo u teren. Padina odlicnog nagiba, snjeg na zalost malo tvrd, cipela na jos vecu zalost meka, ali kick nevidjen, tragova par tu i tamo. Na kopu cast freeride-a prevashodno brane snowboarderi, jedva da sam vidijo par tragova od skija..... poslje par zavoja ulazim u onu shumu lijevo do cetvorosjeda, super! Pocetak sume vozi se izmedju borica, shuma jos nije gusta, a snjeg sve meksi, kontam gdje cu da zavrsim, racunam mozda cu ko u ovoj oggijevoj prici morati skije na rame pa nazad, nemam pojma gdje me jarak vodi, to mi je prvo skijanje na kopaoniku, a o enigmi gdje shuma zavrasava da i ne govorimo. medjutim pred potokom se desava nesto sto nikako ne moze da bude slucajnost. Srecem zivog insana, tj mladog snowboardera.
     Razmjenjujemo poglede, a onda i osmjehe. Razumijemo se. Jasno je da sto se zimskih radosti tice, volimo iste stvari tj voznju u terenu.
On zna put, a poslje se uspostavlja da poznaje Kopaonik u prste. Nekom kosom i uskim ne bas prijatnim puteljkom silazimo do iznad lifta Duboka.
Ja u svakom slucaju srecan ko malo djete sto sam napravijo prve tragove, a pogotovo sto nisam morao da se vracam pjeske.
Na zicu sjedamo zajedno. Ko sto rekoh ne moze da bude slucajnost da sam u sred sume sreo ´lokalca´. Na svim mojim freeride-izletima je to jedna od prvih stvari koju pokusavam da uradim, da se posavjetujem sa lokalnim ljudima. Na Kopu nisam znao da nadjem nikoga (da je tu bio Patak i njegova GSS ekipa sve bi bilo lako, ali njih nije bilo pri ruci).

Dakle moj prvi ´local´ sa Kopa je bio ´mali Milan´ 21 godina iz Beograda, bivsi snowboard takmicar, od malih nogu na Kopaoniku, vozi dasku pod motom speed only (odavno ne vidjeh nekoga da tako povlaljuje dasku na kant), a cim se zato stvre uslovi obozava da vozi van staze.

Vjerovatno ne treba ni da naglasim da smo vec na silasku sa zice postali ski-buddies tj da je Milan postao moj offpiste-guide na Kopaoniku.
Preko Karaman Grebena vozimo prema Ledenicama, Milan isto sretan sto nije sam, obecava dobar snjeg u shumama pored liftova Ledenice i Bela Reka......i poslje nekog kosog i blagog spusta uranjamo u shumetinu levo ispod staze. I stvarno, pravi pravcati ko shecer prhi (a Boga mi i slatki) puder. Suma po prilicno gusta, nagib odlican, treba mi malo da se naviknem, a onda slalomanje izmedju borica, jednom rijecju fantazija. Ja se odma zaljubijo u planinu, zaboravijo sve one nasminkane i napirlitane zene oko zica, one motorne sanke sto furaju ispod lifta Karaman Greben, zaboravijo da je kafa na Kopu koliko i u Alpima, da nemaju cestite pancerice za iznajmit, da ponegde iznajmljuju i skije kojima fali 4,5 cm kantne (kaze majstor´ma sad cu ti ja to napravit ima da kantna bude ko nova).
     Elem meni odma sve bilo dobro, zahvaljujem svevisnjem sto mi je poslao Milana, sto mi je podarijo onaj powder kod Ledenica......zavrsavam svoj prvi offpiste dan na kopaoniku. Sa Milanom razmjenjuem telefonske brojeve, da se opet nadjemo. On mi pokazuje padine za koje tvrdi da su famozne samo da napada jos 30tak cm novog snjega. Ja se vec oblizujem od pomisli da cu i te livade da oprobam, mozda cak i prvi.

Drugog ili 3.-eg januara, nek mi krec u glavi bude oprosten, uglavnom je noc prije napadalo nesto novog snjega, poslje te iste noci provedene u terevenci do sitnih jutarnjih sati (to nije tema ove emisija, ali nocni zivot na kopaoniku je prilicno dobar), izlazim oko 10±00 na zicu.

Sa lifta Duboka 2 sam prvog dana usnimijo teren odma ispod lifta, reko hajmo to odma da probamo.

Rossi z1 sa svojih 70mm u struku se pokazao junacki u svjezem snjegu, tjerao sam ga u poludugim zavojima, snjeg je bio odlican, vozijo sam kroz i preko borica, na ovo zadnje bas i nisam ponosan, jer rubovi skija ostecuju vrhove mladih sadnica i ono se tesko od toga obnavljaj, u Alpima je to strogo zabranjeno, ali ja se odma prilagodijo lokalnim pravilima, tj cinjenici da pravila nema i da niko nista ne brani, pa cak ni da sa onim debilskim motornim sankama izleces i preko staze (i to vidjeh za ta dva dana).

Napravim tu par zica, stvarno je snjeg bio odlican, a skija drzala u brzini bolje nego sto sam ocekivao. Mala igresija, prvi dan sam par zica napravijo i na stazi, z1 je previse mekan za kombinaciju tvrde staze i brze voznje, (ali moj moto je ko shljivi tvrdu stazu enivej).

Ponovo na vrh planine (btw. jel se to zove Pancicev vrh? ). I jos jedno spustanje u shumu pored lifta Duboka 2. Ovaj put snjeg svjez, totalni ugodjaj polu-dugi zavoji, odna opet shumarak pa potok, pa gusta suma, pa opet na lift, popodne snjeg postaje tvrdji i ja pokusam da ugrabim jos par komada oko Karaman Grebena u pravcu duboke, ali ovaj put vise desnom stranom, ma totalni freeride osjecaj.
     Snjeg dobar, ali postaje sve tvrdji 2,3 zavoja, ubrzanje i vez iskace....bash shit.
     Spas donose ponovo momci na daskama, jedan ima kompletnu malu radijonicu u ruksaku, (respect za dobro opremnjenog snowboardera iz Novog Sada). Vezove dizem sa 8 na 10, problem rijesen i ja pravim jos par super-voznji ispod zice duboka 2. Ah da vozijo sam tu i tamo neke netaknute komade ispod pancicevog Vrha u pravcu ski-centra i to je bilo odlicno, samo kratko. Steta sto sam vecinu vremena proveo mamuran, vjerovatno bi u drugim okolnostima nasao i bolja mjesta.
     Sve u svemu, Kopanoik ima solidne offpiste mogucnosti, onaj ko mi je tvrdijo da ih nema, nije dobro gledao, a ni vozijo. Sanse da cu da tamo ponovo dodjem su male, skoro nikakve (i ova posjeta je sticaj cudnih okolnosti) ali uz dobru porciju snjega ne bih se zalijo da tamo moram da odskijam neki ski-vikend.
     Eh da jedini minus je mala visinska razlika, tih valjda svega 300tinjak metara, taman se malo zagrijes a ono kraj padine.
     PS
     Posto mi je na ovom forumu postalo vec pomalo tradicija, da utiske i zapaznaje sa freeride-izleta upotpunim 'autorksim filmicem'. I za ovu priliku i "specijalno za skijanje.rs sa Kopa tacnije iz shume oko Ledenica, je napravljen freeride snimak. Snimali samo se ja i snowboarder Milan i......ti filmovi bi vec bili na youtube tj ja bi sad veoma ponosno okacijo link.
     Na zalost mnogobrojna publika (Wlad, Flexon, tadija i jos par drugih) ce morati da saceka da se otklone tehnicke smetnje (otisho displej na mobilnom).

Pogledajte kakvi su utisci o boravku na Kopaoniku