KOPAONIK

ZIMA 2010

Vesti, izvestaji i utisci sa skijanja tokom ZIME 2010.
Ako ste boravili na Kopaoniku, javite se sa svojim utiscima
i zapažanjima kao i fotografijama
admin@skijanje.rs

Pogledajte vesti i utiske o boravku na Kopaoniku  tokom ski sezona
2002 , 2003
, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009

Reagovanja na cenu ski pasa   > > >

Detaljnije o Ski centru Kopaonik >>>

17.04.2010. Kopaonik - Alpi su Alpi, ali Kop je na 3 sata voznje i drustvo je uvek tu

Nije bila losa zima, ali kao sto neko vec rece: trebalo bi da ce do sledece zime instalirati jos topova za vestacki sneg i ubaciti nove zicare.
     Ja sam skijao 09,10 i 11. april i verovali ili ne na crnoj je bilo pola metra snega, mada ga je visoka temperatura otapala, ali hocu da kazem, da tamo gde ima topova bude dobro. E sad, Alpi su Alpi, ali Kop je na 3 sata voznje i drustvo je uvek tu.

symbad82 - na forumu

09. April 2010. Kopaonik - ZATVARANJE SKI SEZONE U SKI CENTRU KOPAONIK
     Skijališta Srbije” vas pozivaju da predstojeći vikend provedete u ski centru Kopaonik i da zajednički obeležimo zatvaranje ovogodišnje skijaške sezone.

Tokom predstojećeg vikenda skijašima će na usluzi biti pet žičara, kao i dečiji ski vrtić. Visina utabanog snega u ski centru je oko 50 cm, a prema najavama meteorologa očekuju se povoljne vremenske prilike za ugodno skijanje. Skijalište će raditi od 09 do 17 časova.

Zato pozivamo sve ljubitelje skijanja da iskoriste duge i sunčane dane i još ovog vikenda uživaju u zimskim sportovima, a đake da kraj uskršnjeg raspusta provedu u igrama na snegu u našem najvećem ski centru.

www.skijalistasrbije.rs

Mart 2010. Kopaonik - Tenderi raspisani za potrebe ski centra Kopaonik

1. Nova isklopiva 6-sedna žičara Karaman greben na Ski centru Kopaonik (oprema, usluge i radovi)

2. Nova 4-sedna žičara lokacija Krst, iznad Malog jezera na Ski centru Kopaonik (oprema, usluge i radovi)

3. Radovi na izmeštanju dela opreme žičare Karaman greben, nabavka nedostajuće opreme i usluge i radovi na izmeštanju, lokacija Sunčana dolina na Ski centru Kopaonik

www.skijalistasrbije.rs

23.03.2010. Kopaonik - Uglavnom uzivanje na suncu je bilo na nivou

Bio sam gore u subotu i nedelju, oba dana pravo prolecno skijanje- suncano, ali temperatura u plusu i samim tim razvaljene staze, ali Gun reze i kroz kremeni i kroz kamen. Crna duboka je , cini mi se, bila najbolja, i nju smo vozili na puno. Bilo je dosta ljudi, u par navrata sam cekao na dubokama, ali sve ispod 5 minuta. Bio sam i do gobelja, ali je pravo mucenje doci do tamo zbog sporog snega, pa mora da se vesla niz jaram. Gobelja je na par mesta progledala, ali je moglo da se zaobidje. Cini mi se da su staze na gobelji suvise kratke za ovo skijanje po mokrom snegu, jer ne moze da se uhvati zalet.
     Uglavnom uzivanje na suncu je bilo na nivou, a moglo je i ozbiljno da se skija, samo sto su me noge izdavale posle 4-5 spustanja "na puno". Ostalo je jos dosta snega, pa ako zahladni trebalo bi da bude jos doborg skijanja. Staze sa vestakom ne verujem da ce progledati u sledecih 15ak - 20 dana, a na livadama bez vestackog snega su nakupili gomile sa strane.
     Sve u svemu bilo je dobro, a ja mislim da sam ovim zavrsio skijanje za ovu godinu, sad se ceka decembar :(

Tadija_91 - na forumu

18.03.2010. Kopaonik - snega najviše do sada i skijanje je odlično

Na Kopu je vreme odlično, snega najviše do sada i skijanje je odlično. Van staze je iskijano, ali može između jela da se pronađe za uživanje . Evo do malopre je provejavao sneg.

Sve u svemu ako ne krene da duva neki (pre)jaki jugo ostaće snega još dugo, a i sa jakim jugom će ga biti 100% i za ovaj vikend.

wlad - na forumu

18.03.2010. Kopaonik - Postovana gospodo iz JP Skijalista Srbije . . .

Postovana gospodo iz JP Skijalista Srbije, evo sta je neko napisao na internetu za Kopaonik:

"Da ne otvaram novu temu, ovu svako koga interesuje Kopaonik čita...
U subotu 13.03. po povratku sa Krčmara pojavili smo se na početku žice 8 - mali karaman mislim, u minut iza pola pet i zatekli dvadesetak ljudi kako se raspravljaju sa žičičarima da ih puste na žicu...
Ne zna se ko je bio nepristojniji, zaposleni koji su tvrdili da je dvadeset do pet i da ih ne interesuje koliko je na našim časovnicima, ili skijaši među kojima su najglasniji nažalost bili i najgluplji. Umesto da pokušaju molbom da dobiju što im je cilj, čak i da su u pravu, oni su krenuli u svađu i dodatno iznervirali ljude od kojih nam je svima tamo zavisila vožnja.
I tako smo se onda peške peli svi uzbrdo (skupilo se u međuvremenu jedno četrdesetak ljudi), među njima i jako male dece, nakon celodnevnog skijanja.
Sramota i za jedne i za druge.
Ne bih imala ništa protiv da sve drugo na skijalištu funkcioniše kao sat, onda bi nam s pravom mogli reći: kasnite minut, ko vam je kriv, mora da se zna red! Ali svi znamo da je to daleko od istine: parking mi je prvi na pameti, kafići bez toaleta koji su uz to i hladni, stubovi žica nezaštićeni, dovoljno.
Skijanje je ipak bilo predivno, snega nikad više, bez kamenja na stazama, uz ne toliko leda na koliko sam na Kopu navikla, kroz jele na Krčmaru fantazija. I na Gobelji ništa manje lepo."

Bio sam i ja svedok slicnih situacija i ranijih, ali i ove sezone na Kopu, nije im prvi put..

Trebalo bi da Vas je sramota ovakvih radnika i da ih menjate za neke druge sledece sezone. U protivnom, NIKADA necete biti vrhunsko skijaliste, dzabe Vam i staze i cetvorosedi i tabachi i topovi i hoteli..Ideja sa Skijalistima Srbije je odlicna i podrzavam je u potpunosti, ali ovakve zaposlene prosto ne smete da imate...

Ako bas ne znate sta cete sa njima, dajte im pasoshe u ruke i posaljite u inostranstvo na skijanje da vide kako se to radi, ima dosta toga da se nauci - pocevshi od ljubaznosti i ljudskosti.A i lepo ce da se odmore od "prekovremenog rada" i da se posteno naskijaju ako vec to nisu na Kopu.

Pozdrav,
Marko Milosavljevic

07.03.2010. Kopaonik - Hladno tvrde staze jedino malo vise leda popodne
     Danas odlicno. Hladno tvrde staze jedino malo vise leda popodne. Gobelja za 10. Nema zive duse u odnosu na ostatak skijalista.
     Jos jedan jak utisak u odnosu na prosle sezone su Maxi i Idea u Konacima. Cene su kao u drugim objektima u Srbiji. U Idei ima i gotove hrane i to vrlo raznovrsne, pa ko ide u apartmane mozda mu je od znacaja. U restoranu Boing u Jat apartmanima imate ceo rucak za 370 din.

pedja5 - na Forumu

06.03.2010. Kopaonik - I pored velike hladnoce dan je bio odlican za skijanje
     Sve u svemu i pored velike hladnoce dan je bio odlican za skijanje. Crna 6 vrhunska i ceo dan smo se vracali na nju dok je crvena 6 bila katastrofa, ledene grudve po celoj stazi i nemoguce je ako se ide brze imati kontrolu nad skijama! Knezevske bare razbijene vec u 10h a Gvozdac i Ledenica vrhunski za skijanje, Suncana dolina zaledila . . . Kao i uvek 4a,4b i 4c vrhunske a na Gobelju danas nismo isli! Bas sam ispunio merak sa danasnjim skijanjem pa sad pauza zbog radnih obaveza bar do srede...

04.03.2010. Kopaonik - Danas je bio vrhunski dan za skijanje
     Danas je bio vrhunski dan za skijanje. Malo u pocetku su bile zaledile staze ali kasnije ih je uhvatio malo jugo pa je bilo extra za skijanje . . . Danas je bilo 3-4 povrede i to ozbiljne sto sam ja uspeo da vidim na stazi i treba se paziti jer se posle nekog vremena skine gornji deo snega i ostane led i mnogo je opasno ko ne pazi!Veliku zamerku i danas sam imao na onu rupu na Ledenici koje neoznacena i ko ne zna moze lose prodje a na Knezevim barama je vec oko 11 poceo da se topi sneg,Crna 6 prvi deo staze vrhunski ceo dan ali zato onaj donji deo sve led . . . Crvena 6 isto dobrim delom kad se razbila ostao je led a mi smo najvise skijali danas 4b i 4c i evo jedne fotografije kako je izgledala nasa omiljena staza za izivljavanje jer na njoj skoro nikada nema skijasa

02.03.2010. Kopaonik - Ski-pass 10 dana u sezoni - OK ponuda
     Ja sam uzeo Ski pass 10 dana u sezoni i kosta 10400 dinara! Znaci imam sad da biram 10 dana kojih ja hocu za skijanje da krenem od 9h do 16h i plus moug da koristim i za nocno skijanje na malom jezeru :)
    Ispada 1000 dinara celodnevni ski pass i mislim da je jedino to OK od svih ponuda koje imaju ;)

Marco - na Forumu

27.02.2010. Kopaonik - Evo vratila sam se posle 14 dana sa Kopa!!
     Bilo je fino mada sam očekivala malo više. Nije mi jasno kako to da ja nijednom nisam bila svedeok ispadanja sajle iako sam po ceo dan skijala gore dole. Elem, moram malo da se požalim samo na uređenje staza, bilo je jutra kad su stvarno staze bile savršene, ali ponekad mi se čini jedno 4 od 14 da uopšte nisu radili staze. Vreme baš i nije bilo neko, neki grozan vetar ... ali upoznala sam divne ljude i super se provela ... Sledeće godine definitivno idem negde van Srbije ali sigurno ću na Kop svratiti na neki vikend čisto ono iz nostalgije ...

sunCica - na Forumu

22.02.2010. Kopaonik - Moj prvi odlazak na Kop
     1. petak - jak vjetar, magla i kiša . 19 žičara ne radi. Na tanjiraču se čeka 45 min. Bljuzga od snjega
     2. subota - Teška magla i jak vjetar ail bar žičare rade. Staze odlično markirane. Više se plivalo nego skijalo po sljegu. Noćno skijanje popravilo stvar.
     3. nedjelja - Prvi put vidim svoj hotel kako izgleda (magla se smanjila). Sva bljuzga na stazama poledila ali topovi piče maksimalno. Prvi put vidim više od 20 m ispred sebe. Kop je preljep. Na 5min sam vidio čak i sunce.

Nadam se da će me vrijeme dolje poslužiti drugi put. E da, cjene nisu tako ubitačne kao što se priča. Ne prelaze visinu beogradskih cjena. 5 osoba u bonđornu na stazi, ful ručak, 60e.
     Vidit će me Kop i sledeće godine za produženi vikend.

tomba na kvadrat - na Forumu

22.02.2010. Kopaonik - Ceo Kopaonik legalan
     Usvajanjem novog Zakona o planiranju i izgradnji i odlukama opština Raška i Brus, stvorile su se mogućnosti za legalizaciju više od 2.000 vikendica, kuća i drugih objekata izgrađenih poslednjih godina u zoni Nacionalnog parka i na širem području Kopaonika. Kako ističe dr Bojan Milovanović, direktor JP „Nacionalni park Kopaonik“, interesovanje za legalizaciju je veliko.
     Gotovo svi vlasnici bespravno podignutih objekata prijavili su se za legalizaciju. U zoni Nacionalnog parka registrovali smo 134 bespravno podignuta objekta, a na širem području Kopaonika, na takozvanom seoskom području, čak 2.000, najviše u vikend-naseljima Treska, Čajetinska česma, Lisina i Ciganska reka. Očekujemo da će najveći broj divljih objekata biti legalizovan do kraja godine, i da će to biti kraj divlje gradnje i urbanističkog haosa, na vrhu planine i na širem području Kopaonika - kaže dr Milovanović.
     Na vrhu Kopaonika nema mnogo boljih lokacija na kojima bi se mogli graditi veći hotelski i ugostiteljski objekti. Jedna od najboljih je prostor oko porušenog hotela „Bačište“ koji je u vlasništvu JP „Skijališta Srbije“. Za ovu lokaciju, koja se upravo urbanistički razrađuje, zainteresovano je više domaćih i stranih investitora.
     Milovanović očekuje da će se u kase opština Raška i Brus sliti podosta novca koji će se delom iskoristiti i za igradnju infrastrukturnih objekata na Kopaoniku, posebno u naseljima gde je najviše bespravno podignutih vikendica i kuća. Kasnije će i ove opštine imati koristi, jer će moći da naplaćuju komunalne usluge i takse, a meštani će imati bolje puteve, više vode za piće, kanalizaciju i drugu infrastrukturu.
     Na vrhu Kopaonika trenutno nema divlje gradnje, splasnula je i gradnja na rubnim delovima planine, ali, interesovanje za gradnju je i dalje veliko.
     Gradiće se i ubuduće, ali strogo po planu. Planina je već prebukirana, gradnju hotela, vila, vikendica i kuća, nisu pratili i infrastrukturni objekti, vodosnabdevanje je loše, nije rešen problem otpadnih voda, odnošenja smeća, kao i nekontrolisane seče šuma, nedostaju parkinzi i javne garaže...Sve ovo su nam prioriteti - naglašava dr Milovanović.
     Plac površine dva-tri ara na vrhu Kopaonika sa dozvolom za gradnju dosad se plaćao i do 100.000 evra. U podnožju planine, na takozvanom seoskom području, placevi su se mogli kupiti, zavisno od lokacije, od 1.000 do 3.000 evra po aru. Direktor JP „Nacionalni park Kopaonik“ dr Bojan Milovanović, veruje da će posle zavođenja urbanističkog reda, vrednost placeva skočiti.

Izvor: Novosti

17.02.2010. Kopaonik - Ovo savršeno upotpunjuje utisak u Kopaoniku kao šabanskom ski centru

GRAND BOXING NIGHT – VIP EVENT
     Proslavljeni bokser Nenad Borovčanin boriće se 4. marta u velikoj sportskoj dvorani hotela Grand na Kopaoniku. „Grand Boxing night“ će, kako organizatori najavljuju, biti jedan od najprestižnijih sportskih događaja ove godine na Kopaoniku.

Ovo savršeno upotpunjuje utisak u Kopaoniku kao šabanskom ski centru. U tom istom centru su jedva nekako dozvolili da se održi jedna jedina ski trka (proteklog vikenda), u toku ove godine. Iako savršeno organizovana, sa više od 100 takmičara iz cele Srbije (koji, u proseku, skijaju sve bolje i bolje), uglavnom je samo privlačila gnev skijaša, jer, od 4 staze na Gobelji, samo su 3 bile otvorene...
     Ali, računam sa tim da će ovaj "sportsko scenski spektakl dostojan Las Vegasa" ipak ostaviti mnogo bolji utisak...

miles_davis - na Forumu

16.02.2010. Kopaonik - Sretenjski vikend

Bio sam na Kopaoniku od petka, 12. Feb, zaključno sa ponedeljkom, 15. Feb, i evo ukratko utisaka.
Zbirni utisak – verovatno najbolji vikend ove godine, za sada. Znači, dovoljno snega, vreme, čak i sunčano dva popodneva, ali, za taj broj skijaša, loša priprema staza.
     Ne sme da se desi da već od 10 h staze budu prekrivene izrovanim snegom, a da je temperatura u finom minusu, recimo -6 C.
Petak ujutro – staze radjene uveče, preko noći 15 cm novog snega, koji se brzo odnese sa staza.
     Slično i u nedelju, treba, po meni, dodatnim akcijama ujutro sačuvati sneg koji je napadao, i zadržati ga na stazi. Verovatno Skijališta Srbije imaju računicu koliko goriva mogu da potroše, ali, ako sačuvaju taj sneg na stazama, duže će potrajati sezona, biće više skijanja, i više skijaša, i više para. Ili će, kada nedostane snega na stazama trošiti pare na proizvodnju veštačkog... Treba da shvate da i u ekonomiji vladaju zakoni fizike, ili mehanike, i da ne postoji Perpetuum Mobile...
     Druga primedba su velike gužve na svim stazama, osim na Gvozdcu, i delom na Gobelji, ali, neko voli i gužvu. Iskreno, lepo je videti puno ljudi koji uživaju u skijanju...
     I klasična primedba, parkiranti, ili lopatari, koji naplaćuju reket. Možda nije loše da ih redom prijavljujemo Policiji. To su mi rekli u Policiji, da niko neće da potpiše izjavu da je dao novac, a samo tako oni nešto mogu da preduzmu. Verujem da je i Policija u toj priči, ali, hajde da probamo, da ih recimo slikamo kada im damo pare, pa da vidimo da li će Policija reagovati. Ako i to preduzmu ništa, onda da i mi uzmemo lopate i metle, i da tako zaradimo za vanpansion.
    Evo par slika, da se vidi kako je vizuelno sve izgledalo...
    Pozdrav

Milovan M.  -  mail-om

12.02.2010. Kopaonik - GRAND BOXING NIGHT – VIP EVENT

-Pripremaću se u vrhunskim uslovima hotela Grand na Kopaoniku i potrudiću se da potvrdim da 23-a pozicija na svetskoj rang listi nije slučajnost. Imam jasan cilj za ovu godinu, a to je borba za titulu Šampiona Evrope i ulazak u top 15 boksera sveta – objasnio je Nenad Borovčanin.
     Slični događaji svojstveni su svetskim elitnim destinacijama i hotelima, a veliki broj najeminetnijih zvanica iz čitavog regiona, koji su potvrdili prisustvo, kao i brojna iznenađenja, dali su za pravo organizatorima da obećaju sportsko scenski spektakl dostojan Las Vegasa.
     Borovčanin je nedavno zabeležio 23-u pobedu bez poraza i tako napravio još jedan značajan korak ka ostvarenju svog cilja.

11.02.2010. Kopaonik

Danas je opet bio odličan dan, jutros u 8h je izgledalo "loše", pada sneg i velika magla, ali kada je krenulo skijanje razišla se magla i "puklo" sunce - ceo dan stajalo - na kraju skijanja se opet navukla magla, vreme kao da smo poručili.
     Jučerašnji sneg koji je padao je bio mokar pa se van staze "utabao", skijanje van staze je OK koliko to može sa takvim snegom - pretežak .
     Ali, može da se nađe par mesta gde ide odlično off-piste - tako je to danas bilo: na Gobelji levo od tanjira (gledajući od gore), takođe levo od crvene duboke (još bolje). Ostala mesta na Gobelji tako/tako (zbog manjka snega - čini se kao da juče na Gobelji nije ni padao sneg ), ispod Vučje staze loš sneg (mix) a ispod Duboke 2 OK. Ispod duboke 1 (od međustanice) malo snega...
     Wlad - na Forumu

Uopste nije istina da ima samo 36cm snega. Takva je situacija samo na Suncanoj dolini gde je duvao veoma jak vetar, a gde se i meri kolicina snega. Na mestima gde vetar nije odneo sneg, ima ga najmanje oko 50cm.
     Danas su tabali i Bele reke u punoj sirini, izuzev levka na br 2. Uspeli su da ne izvuku kamenje na povrsinu, ali dvojka je samo grubo pripremljena, tako da jos nije zvanicno pustena. Od ove sezone Bela reka 1 ima poseban manji ratrak koji stoji parkiran na polaznoj stanici te zicare, tako da vise nije problem oko spustanja ratraka niz levak usled nedostatka snega.
     kop - na Forumu

Cinilo se oko 09h kad je od jednom krenula magla da je propao dan ali vec u 10.30h je bilo perfektno vreme sto mozete videti na slikama! Danas ubedljivo najbolja staza i mislim jedina koja nije bila razbijena je bila 4a koja veze na Masinac, razlog tome je sto je bila visoka temperatura i palo je dosta snega pa su se lako razbijale ali ce to biti extra kada se utabaju

Foto:  Marco - na Forumu

03.02.2010. Kopaonik -Investicioni plan za sezonu 10./11.

Citat iz Sl. Glasnika (29.1.2010.),
     ...Narucilac JP Skijalista Srbije namerava da u 2010. godini sprovede postupke javnih nabavki čije su okvirne vrednosti veće od 50 000 000,00 dinara.
     Predmeti planiranih javnih nabavki su:
1. Nova isklopiva 6 - sedna žičara Karaman Greben na Ski centru Kopaonik (oprema, usluge i radovi);
2. Nova 4 - sedna žičara lokacija Krst, iznad Malog jezera na Ski centru Kopaonik (oprema, usluge i radovi);
3. Radovi na izmeštanju dela opreme žičare Karaman greben, nabavka nedostajuće opreme i usluge i radovi na izmeštanju , lokacija Sunčana dolina na Ski centru Kopaonik;
4. Sistem za veštačko osnežavanje (oprema, usluge i radovi) na Ski centru Kopaonik;
5. Sistem za veštačko osnežavanje (oprema, usluge i radovi) na Ski centru Zlatibor;
     VJaksic81 - na Forumu

Saznao sam nesto detaljnije o ovome.
     Suncana dolina (dvosed) i Suvo rudiste (sidro) ce se demontirati i na njihovo mesto dolazi sadasnji cetvorosed sa Karaman grebena. Suncana dolina ce biti jos produzena. Postoji mogucnost da ce se na sadasnjoj izlaznoj stanici Suncane doline postaviti medjustanica cetvoroseda.
     Na Karaman greben, kao sto je i receno gore, ide nov isklopivi sestosed.
     Sidro Suvo rudiste ide na Marine vode i ici ce paralelno sa sadasnjim tanjirom.
     Nov cetvorosed se postavlja od vrha sadasnje Suncane doline do vikend naselja.
     Vestackim snegom od sledece godine bice pokrivena i Gobelja.
     Sve je to super, ali nije li mnogo bolje da se dvosed sa suncane prebaci na Marine vode ???
     kop - na Forumu

02.02.2010. Kopaonik, polse 5 godina
     Posle 5 godina pauze, bili smo na KOP-u poslednje nedelje januara. Sve je bilo preko nasih ocekivanja! Prijatno smo iznenadjeni
Sneg odlican, a staze PRAAAZNE! Uglavnom su na KOP-u ljudi sa malom decom. Cene ocekivane. Ski-pass, kao i uvek, preskup.
Neka slike govore… Necete pogresiti ako skoknete do KOP-a … on je jos uvek najblizi Bgdu :)

Suncica - mailom

Ove i ostale predivne slike koje je Suncica poslala postavljene na Galeriji sajta u punoj rezoluciji....

23.01.2010.  Utisci sa Kopaonika - vikend 16/17 Januar 2010.
     Prosli vikend smo proveli na Kopaoniku, i prijatno se iznenadili, odnosno, prvi put doživeli neke lepe stvari. Naravno, ima i loših, probaću da ih pobrojim.

Dobre stvari...
     I pored male debljine snega, onih par staza koje su otvorene nude sasvim dovoljno užitaka. Radile su Pančić, i to preko Konzerve, Duboka Crvena, Duboka Crna, Duboka 2, Karaman Greben i Malo Jezero. I na njima super skijanje, Duboka 2 proširena, Crna isto tako, Konzerva proširena, i nekako neobična. A jelke bele, kao prava zima.
     Naravno, razlog je malo jači minus, i mogućnost da se pravi veštak. I zahvaljujući njemu, snega baš dovoljno za lepo skijanje. Posebno mi je obradovala Duboka 2, u donjem delu koji je uvek bio bez snega, zahvaljujući topovima prekriven snegom skroz...
Jedino bude malo dosadno, jer nema gužve, pa sve ide baš brzo.
     Ostalo, i ovako i onako, sada na Kopaoniku ima konkurencije i po pitanju supermarketa, pored Maxi-ja, i IDEA je otvorila lepo snabdeven supermarket, mada je malo tužno što gotovo polovina lokala u Konacima ne radi.

A sada loše stvari...
     Cena ski pass-a je ista kao da radi i svih 20 staza. Razumem dodatne troškove za topove, ali, sigurno nisu isti troškovi održavanja kao kada rade sve staze. Dobro je što ima puno prodajnih mesta, ali, red bi bio da je cena niža.
     Drugo, tradicionalni parkiranti, koji organizuju parking, i kojima je vlasnik Konaka napravio veliku uslugu, jer parking na sportskim terenima naplaćuje 500 RSD dnevno. Kod „ljubaznih domorodaca“ je to po sistemu koliko daš. Mislim da to stvarno može da se reši.

Da ne dužim, bilo je fino skijanje, i ako minus opstane, biće ga i u buduće. A valjda će pasti i sneg, pravi.
     Šaljem jos par slika, kao ilustraciju.

Milovan M. - mailom

11.01.2010.  Sve u svemu ja zadovoljan, obzriom na očekivanja pre polaska
     Danas se vratih sa Kopa, skijao od petka do danas. Uslovi ne bas sjajni, ali za nas željne skijanja dovoljni. Doduše juče i danas dosta bolje skijanje nego prethodnih dana. Crvena duboka onako standardna, po sredini ledeno po krajevima nanosi snega. danas su čak pustili i topove na crnoj dubokoj, pa kontam da će od sutra moći i tamo da se skija. Smara malo i gužva na stazama...
    Topovi su skroz korektno odradili crvenu duboku, pretpostavljam da će isto korektno odraditi i crnu, obzirom da se prognoziraju minus temperature ne vidim razloga da topovi ne nastave. Pančić i Karaman greben su isto korektno odradjeni...
     Što se sledećeg vikenda tiče, rekao bih da će biti ok, i ja bih išao na skijanje ali bih se pre polaska pomirio sa činjenicom da uslovi nisu idealni.
     Sve u svemu ja zadovoljan skroz, obzriom na očekivanja pre polaska.

marsi - na Forumu

10.01.2010.  Znam za mnogo bolje, ali znao sma na sta idem i ne bunim
     Bio sam gore od 6. do 9. januara i borado sam sva 4 dana. Koleginica je otisla dan ranije i prenela info: snega ima koliko ima, ne bas, ali radi Karaman greben, Pancic, Duboka i Duboka II. I tako, odoh bez prevelikih ocekivanja. Sreda i cetvrtak: magla.
     Na Pancicu sam vise masio stazu nego se spustao po istoj. Snega kako gde. Cesto se potrefi poneki kamencic, kamen, stena. 'Sredjena' je bila smao 4b. Na donjem delu staze - koliko snega, toliko blata. Voznja po rastopljenom snegu je cesto licila vise na wakeboarding, a tako sam i kocio jer kantna je samo klizila kroz vodu :O
     Crvena duboka - spustanje je na pola staze vise licilo na Sandboarding, hehe, uvezbavanje novih disciplina. Pohvatao sam se sa tehnikom pa je bilo ok. Onaj deo staze do duboke II sam vidjao i u mongo gorem stanju ranijih godina, tako da je to bilo okej.
     Karaman greben, staa znam, tu se smao zagrejem i spustim kad moram. Skola-skola-skolica, i najvise guzve. Sa karamana grebena na duboku, kako koji dan.
     Sreda u cetvrtak rastopljeno da nema sanse da izvucem onaj ravni deo bez hop-cup ili skidanja borda u gorem slucaju, cetvrtak i petak je malo steglo i prolazilo se, ali je i staza progledala u donjem delu, pre levka i narocito sam levak ispred Duboke, u petak je deo dana stajao redar i branio da se ide tuda, ali sam isao cim se on sklonio i tu sam vise isao nesto uz stazu zbog blata, ali isao sam, lepo je kada malo ima promena.
     Ne znam kako je bilo skijasima za voznju, ja sam se snalazio, ali je bord ponovo pun riseva, kao prosle godine posle BZ otprilike. Sa staze na stazu i odozdo na gore, jps malo sva cetiri godinja doba, kako koji dan. Znam za mnogo bolje, ali znao sma na sta idem i ne bunim se, to mi je bila prilika jer bilo je par dana slobodnih, posle ide posao, neki ispiti, slava, pa verovatno nista od bordanja do sredine frebruara, i sa te strane sam zadovoljan. Ko ima bolju organziaciju, bolje da ceka malo snega da padne ili ide negde gde ga ima...

andrijapajic - na Forumu

02.01.2010.  Sneg na Kopaoniku i Staroj planini       Izvor: SKIS.RS
     Od jutros na Kopaoniku i Staroj Planini pada sneg koji se tokom dana intezivira.

Trenutna visina snežnog pokrivača na Kopaoniku iznosi devet centimetara. Na stazama Karaman greben, Pančić, Duboka crvena i Duboka crna se proizvodi veštački sneg. Trenutno radi desna strana staze Karaman greben.

Visina snežnog pokrivača na Staroj planini je od šest do jedanaest centimetara.

Očekuje se da temperatura na obe planine tokom večeri padne i do –11 stepeni Celzijusa, što će omogućiti da sistem za proizvodnju veštačkog snega radi punim kapacitetom.

24.12.2009.  Obuka za korisnike BRP proizvoda na Kopaoniku        Izvor: SKIS.RS
     U organizaciji kompanije Radulović, zvanično jedinog ovlašćenog BPR dilera za Srbiju i njihovog ino partnera kompanije SKI&SEA iz Celja, koja je generalni zastupnik BPR proizvoda za Srbiju, u ski centru Kopaonik od 21. do 24. decembra održana je prezentacija i kompletna obuka za korisnike BRP proizvoda (SKI DOO, LYNX I CAN AM atv vozila), prvenstveno namenjenih korišćenju u zimskim uslovima, na snegu i planini.

Tom prilikom korisnici motornih sanki i ATV vozila, imali su priliku da se upoznaju sa najnovijim BRP proizvodima, njihovim tehničkim karakteristikama i dostignućima, mogućnostima na snegu kao i kompletnim načinom korišćenja, održavanja i pravilima vožnje samih motornih sanki SKI DOO I LYNX i ATV vozila CAN AM sa Apache sistemom. Obuku su uspešno prošli svi zaposleni JP Skijališta Srbije, koji aktivno koriste SKI DOO I LYNX motorne sanke i ATV vozila CAN AM za potrebe održavanja rada i reda na skijalištima Srbije.

Pored zaposlenih JP Skijišta Srbije, obuku su uspešno prošle i sve službe koje tesno saradjuju sa JP Skijališta Srbije: jedinica MUP Kopaonik, Vatrogasna brigada MUP-a na Kopaoniku, Sektor za vanredne situacije MUP RS i 72. Specijalna brigada Vojske RS.

Obuku su sprovodili BRP trening lica: kolege iz Slovenije: Primož Ašenberger i Gašpar Podberger i Radulović Group: Danijel Bojanić i Željko Stijepović. Obuka je sprovedena po svim standardima BRP Canada pod nadzorom ovlašćenog BRP trening i profesionalnog vozača, Marka Jagera iz Slovenije, posle koje su svi polaznici obuke dobili zvanični BRP sertifikat o završenom osnovnom kursu za upravljanje motornim sankama i ATV vozilima.

24.12.2009.  Otvoren Hotel Anđela na Kopaoniku        Izvor: BETA
     Grupa MK je na Kopaoniku danas otvorila Hotel "Anđela", nastao spajanjem dva renovirana stara konaka "Zvečan" i "Ras".
     Novi hotel ima četiri zvezdice i ponudu na bazi polupansiona i nalazi se u neposrednoj bilizini kongreskog centra, rekao je novinarima na Kopaoniku vlasnik MK grupe Miodrag Kostić. Kako je naveo, od 145 soba u Hotelu "Anđela", renovirano je 127.
     Kostić je kazao da će na proleće početi sa renoviranjem apartmana u sastavu "Konaka" i najavio da će jedan deo kapaciteta tog turističkog kompeksa biti prodat.
     "Prednost pri prodaji konaka imaće pojedinici i firme za koje možemo da pretpostavimo da će češće tokom cele godine boraviti sa prijateljima na Kopaonik, a ne samo u zimskoj turističkoj sezoni", rekao je on.
     Kostić je rekao da je MK grupa uložila osam miliona evra u renoviranje hotela "Grand" i "Anđela" na Kopaoniku, a plan je da ukupne investicije budu 12,5 miliona evra.
     MK grupa je u decembru prošle godine kupila hotel Grand i Konake za 23 miliona evra od kompanije Internacional CG.
     Prema kupoprodajnom ugovoru treba da zadrži postojeće funkcije hotela i apartmana najmanje sledećih deset godina, kao i da obezbedi da hotel Grand u roku od dve godine dobije kategorizaciju četiri zvezdice.
     Prema renijim podacima, kapacitet turističkog kompleksa MK grupe je 2.000 ležaja, što je polovina ukupnih kapaciteta na Kopaoniku.

24.12.2009.  MK Group uložio 8,5 miliona evra u hotele na Kopaoniku     Izvor: EMportal
     Godinu dana posle privatizacije imovine Internacionala CG na Kopaoniku, kompanija MK Group je renovirala najveći deo smeštajnih kapaciteta uloživši 8,5 miliona evra, a u planu je ulaganje četiri miliona evra do kraja 2011.
     Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji hotela Grand i konaka Zvečan i Ras, koji su pretvoreni u hotel Angella, počeli su pre četiri meseca, u posao je bilo uključeno 700 ljudi, a prema rečima predsednika MK Group Miodraga Kostića očekuje se da već ovog vikenda svi smeštajni kapaciteti budu u funkciji.
     Oba hotela, Grand i Angella, kategorisani su s četiri zvezdice, a novina su velnes i spa centar na 2.200 kvadrata, savremene igraonice za decu, nove kuglane, fitnes i biznis centar.
     Najjeftiniji polupansion u hotelu Grand košta 120 evra, dok je najskuplji predsednički apartman, za koji za noć treba izdvojiti 1.000 evra. Prema Kostićevim rečima, u tom hotelu je 25 odsto slobodnih soba, i to pred početak glavne zimske skijaške sezone.
     „Grand je bio skup, jeste skup i ostaće skup. Ne moraju, međutim, svi biti u Grandu, koji je namenjen ljudima s boljom platežnom moći. U našem hotelskom kompleksu postoje i sobe koje staju 25 evra“, kazao je Kostić.
     U planu je da sledeće godine bude podnet zahtev da sobe u Grandu dobiju kategorizaciju od pet i više zvezdica za makar deo soba, pošto je u ovom momentu nemoguće rekonstruisati neke sobe koje su manje od 17 kvadrata, dodao je on. „Ove godine smo malo zakasnili, ali sledeće godine početkom decembra ćemo pokušati da privučemo na pripreme najpoznatije tenisere, koje će predvoditi Novak Đoković“, kazao je Kostić.

23.12.2009.  Vratio sam se danas sa Kopa
     Skijao sam ponedeljak, utorak i danas.
     Ponedeljak je bio fantazija- minus 7-8 , staze dobro pripremljne, a van staze jos bolje nepripremljene . ceo ponedeljak sam bio van staze, peglao ispod d2, po krcmaru i od vucije staze ka dubokoj.
     Juce- magla, vetar, ali je moglo da se skija. Bio sam na headu iXRC, ali o skijama kasnije, staze ok do 1 popodne, a posle toga kacamak, ali je moglo da se skija. Najvise sam vozio crvenu duboku.
     Dnas skijanje na vodi, radio samo kgb. Probao sam blizzard sl worldcup magnesium u duzini 165. Skija šuri. Kad se nakanim opisacu je detaljnije. Uglavnom danas sam odlucio da se vracam danas jer sutra ne bi imalo smisla skijati. Propasce ski pas za sutra ali jbg. Pozdrav i preporuka za vilu Bianca, jer cu dobiti besplatan smestaj za jedan vikend posle raspusta jer sam 2 dana ranije napustio apartman.

Sve u svemu, sezona je otvorena, a skijanje je uvek dobro.

Od vrha kopa suv put, na bubanj potoku sam bio za 2 sata i 54 minuta. Na putu nije bilo ni malo snega, a na autoputu su automobili poceli da se pojavljuju tek kod malog pozarevca. Kad smo dolazili bila je druga prica, sneg na kolovozu od izlaska iz krusevca do konaka

Tadija_91 - na Forumu

22.12.2009.  Mlađan Dinkić na Kopaoniku       Izvor: B92.net
     U Kopaonik će iduće godine Ministarstvo ekonomije i "Skijališta Srbije" investirati ukupno 900 miliona dinara, najavio je ministar ekonomije Mlađan Dinkić.
     Na predstavljanju Master plana za Kopaonik, Dinkić je rekao da su najvažnije investicije u infrastrukturu, zbog čega je izabran koncept po kojem kao suinvestitori mogu da se pojave i privatnici.
     Samo za projekt snabdevanja pijaćom vodom predviđeno je 700 miliona dinara, s tim što će naredne godine biti završena dokumentacija, a izgradnja će početi 2011. godine, naveo je ministar.
     Sledeće godine počeće i izgradnja zaobilaznog puta od Jarma do Sunčevih konaka na Kopaoniku, kako bi se, na mestu sadašnjeg, dobio novi prostor za skijališta, a najavljena je i izgradnja novih hotelskih kapaciteta.
     Prema njegovim rečima, prioriteti su i četiri nove žičare, s tim što će na Karaman grebenu biti izgradjena najbrža, šestosedna žičara, a postojeća četvorosedna će biti preseljena na stazu "Sunčana dolina". Sasvim nova četvorosedna žičara biće izgrađena na lokaciji "Suvo rudište".
      U narednoj godini predviđene su i nove staze, a biće izgrađeno i novo dnevno parkiralište i podzemna garaža kod bivšeg hotela Bačište, koji je srušen u NATO bombardovanju. Predviđeno je i raspisivanje tendera za izgradnju novog hotela na tom mestu, rekao je ministar.
Dinkić je najavio i izgradnju novih hotelskih kapaciteta pored sadašnjih Konaka i dodao da Kopaonik mora da postane konkurentno evropsko skijalište, sa ciljem da se podigne kapacitet sa sadašnjih osam hiljada skijaša dnevno na 11.500.
     Potpredsednik Vlade Srbije je rekao da Kopaonik sada ima veliku konkurenciju, imajući u vidu da su gradjanima Srbije ukinute vize za putovanje u Evropsku uniju.
      "Siguran sam da Kopaonik može da ostane konkurentan uz dodatne investicije u odnosu na evropske zimske centre i nadam se da će hotelijeri i ugostitelji to shvatiti i da neće preterivati sa cenama, a država je za uživanje skijaša obezbedila svu neophodnu infrastrukturu", rekao je on i pozvao gradjane Srbije da provedu zimu na snegu.
      “Imajući u vidu da su ukinute vize za putovanja građanima Srbije u EU, Kopaonik dobija veliku konkurenciju. Da bi se Kopaonik odbranio od te konkurencije, mora dalje da se investira”, kaže Dinkić.
     “Došao sam ovde i da najavim novi investicioni ciklus na Kopaoniku koji krećemo već od naredne godine i sasvim sam siguran da uz dodatne investicije Kopaonik može da ostane konkurentan svim evropskim turističkim centrima, a sada je tržište otvoreno i nadam se da će i hotelijeri shvatiti ovu utakmicu i da neće preterivati sa cenama”, poručuje ministar.

20.12.2009.  Danas u pogonu 5 žičara
     Danas je na Kopaoniku bilo 37 cm snega. Na obe steze Duboka je radio sistem za veštačko zasneživanje. Radile su žičare 3-Malo jezero, 22-mašinac, 4-Pančić, 7-Karaman Greben i 20-Duboka 2

16.12.2009.  Skijаlištа spremnа zа skijаše    Izvor: Skijališta Srbije
     U ski centrimа u Srbiji obаvljene su sve neophodne pripreme zа kvаlitetno i bezbedno skijаnje. Skijаlištа spremno dočekuju đаke čiji rаspust će, kаko je nаjаvljeno, zаpočeti 18. decembrа, аli i ostаle skijаše kojimа je ovo ideаlnа prilikа dа iskoriste niže cene u predsezoni.
     Nа Kopаoniku je pušten u rаd sistem zа veštаčko osnežаvаnje, koji će, pored snežnih pаdаvinа čiji će intenzitet, premа nаjаvаmа, biti pojаčаn u nаrednom periodu, omogućiti otvаrаnje i ostаlih delovа skijаlištа. Priliku dа oprobаju skijаške veštine ljubitelji zimskih sportovа imаli su prošlog vikendа kаdа je ovаj ski centаr prаktično počeo dа rаdi I ugostio prve skijаše.

Od predstojeceg vikendа, skijаši će imаti priliku dа uživаju I u ski centru Stаrа plаninа. I u ovom ski centru postаvljen je sistem zа veštаčko osnežаvаnje koji će omogućiti bolje skijаnje, kаo i produžetаk ski sezone ukoliko prirodnog snegа ne bude dovoljno.
     Premа nаjаvаmа meteorologа, snežne pаdаvine koje se očekuju u nаrednim dаnimа omogućiće i posetiocimа ski centrа Tornik, nа Zlаtiboru, uživаnje u svim sаdržаjimа koje ovаj centаr nudi.

www.skis.rs/?strana=vesti-view&vest_id=37

15.12.2009.  Cena ski passa na Kopaoniku
     Onako, pošteno govoreći, uopšte me više nije briga za cenu ski pasa na Kopaoniku. Mi odosmo u Bansko. Cena za 7 dana kao za vikend na Kopaoniku, a hotel sa 4*, ali prave a ne po “rođačkoj” kategorizaciji.

Jasna

11.12.2009.  Otvaranje ski sezone na Kopaoniku    Izvor: Skijališta Srbije

Od danas 11. decembra prvi skijаši će moći dа otvore ovogodišnju ski sezonu nа Kopаoniku. Pored prirodnih pаdаvinа, u toku jučerаšnjeg dаnа pušten je u rаd i sistem zа proizvodnju veštаčkog snegа, tаko dа će stаze Kаrаmаn greben A i B prve biti spremne zа skijаše. Nаrednih dаnа očekuje se puštаnje u rаd i ostаlih delovа skijаlištа.

03.12.2009.  Nova mapa Kopaonika    Izvor: Skijališta Srbije

JP "Skijališta Srbije" je na Expozim sajmu predstavio novu ski mapu Kopaonika.
Ucrtane su nove staze na Gobelji kao i nova staza na Marinim vodama, nove oznake staza, oznacene su staze pokrivene veštačkim osnežavanjem, a takodje i polozaj važnih objekata na Kopaoniku.
    Pogledajte novu mapu . . .

09.12.2009.  Sneg na Kopaoniku i Staroj planini    Izvor: Skijališta Srbije
     U ski centrima Kopaonik i Stara planina pada sneg i trenutna debljina snežnog pokrivača je oko 5 cm dok se temperatura kreće u rasponu od 0 do -5 º C.
     U narednim danima se, prema najavama meteorologa, očekuju nove padavine. Pored toga sistemi za proizvodnju veštačkog snega u ski centrima Kopaonik i Stara planina su potpuno spremni i biće pušteni u rad.
     JP Skijališta Srbije se nada da će već tokom nastupajućeg vikenda ugostiti prve skijaše u našim ski centrima.

08.12.2009.  Kopaonik - Realna cena ski passa

Mislim da se Kopaonik, stalno, popravlja, a cena ski pasa je realna, jer npr na Jahorini je skoro ista, ali tamo su liftovi, stari, sad su uveli sestosedeznice, tako da je to normalna cena, a i u odnosu na strane centre.
     Jaedina zamerka je sto treba vise uredjivanje staza, a i vestacki sneg.

Pozdrav Ljubica

11.11.2009.  Kopaonik - Realna cena ski passa

Necu da brani SS ali nekako mi se cini da za sada imaju koliko toliko realnu cenu, ipak su ljudi u proteklih 6-7 godina ulozili znacajna sredstva u obnovu zicara i mehanizacije.
     Izgradili su 6 zicara, osnezili su 4 ili 5 staza, prokopali su jos par staza, renovirali su krcmar, kupili su nove topove, ratrake, uveli novi sistem ski pasova, stavili putokaze.
     Koliko to mozda delovalo kao nesto sto se podrazumeva ipak je to bio veliki korak u unapredjenju ski centra i mislim da se tek ove godine moze reci da je Kop poceo da lici na neki pristojan svetski ski centar.

Mislim da je sledeca godina najbitnija za ski centar jer ce se tada videti u kom pravcu ce se dalje razvijati Kop.
Ako se na ovome zaustave to ce mozda znaciti i propast kopa jer ce ljudi i definitivno odlaziti u zapadnu evropu na skijanje, ali ako nastave razvoj uvek ce biti i nasih i stranih turista koji ce hteti da ga posete.
     Bojan87 - na Forumu

---------------------------

Ja mislim da 100 eur za 7 dana i 20 eur za dan nije uopste previse poredeci sa cenama u evropskim centrima. Tamo su cene znacajno vece, cak i za mala skijalista koja imaju po 2-3 lifta. Cenu sezonskog pasa neću ni da komentarišem....smešno
     Drugi je problem sto ljudi ovde nemaju novca pa im je i to preskupo.
     Vertikalni transport na Kopaoniku je značajno unapređen, ostalo je još zasnežavanje da se napravi.
Možda je najveći problem neadekvatno održavanje staza, gde svakako ima puno prostora za napredak.
     CrazyKong - na Forumu

10.11.2009.  Kopaonik - Četiri zvezdice hoterlu Grand

Da bi gosti poznatog srpskog skijališta predstojeće zimovanje zapamtili kao „najslađe” u životu, neophodno je učiniti da se građevinski preduzimači u kopaoničkom hotelu „Grand” i apartmanskom naselju „Konaci” pripremne sezone sećaju s gorčinom. Miodrag Kostić, novi vlasnik pomenutog turističkog kompleksa, inače direktor „MK grupe” i donedavni „srpski kralj šećera”, s građevinskim metrom i markerom u ruci, poslednjih nekoliko nedelja, lično se stara da ova formula bude valjano primenjena.
       Po povratku sa službenih putovanja u inostranstvu, kraj radne sedmice i vikend, novosadski biznismen provodi na gradilištima u „Grandu” i Konacima, ponavljajući dizajnerske, zidarske, staklarske i stolarske mantre pred 400 radnika iz dvadesetak izvođačkih firmi. Do otvaranja novog kompleksa ostalo je tek nešto više od tri nedelje, zbog čega će, prema Kostićevim rečima, radovi biti obavljani 24 časa dnevno, a on neće popustiti u rokovima.
     Najavljujući da će Srbija dobiti jedan od najposećenijih ski-centara u Evropi, „MK grupa” je, podsetimo, u decembru prošle godine za 23 miliona evra kupila „Geneksov” ugostiteljski kompleks, a osam meseci zatim predstavila je troipogodišnji plan ulaganja vredan 12 miliona evra.
      – Od 1. decembra hotel „Grand” će po međunarodnim standardima imati četiri zvezdice za kvalitet. Dobiće velnes centar na 2.200 kvadrata sa saunama, slanom pećinom i frizerskim, odnosno kozmetičkim salonima. Renoviramo i bazen, zatvoreni garden prostor, aperitiv bar, piceriju i restoran, odnosno teretanu i skijašnice. U sportskoj hali završavamo kuglanu sa osam linija i dva terena koja će profesionalno moći da se koriste za košarku, odbojku, rukomet, mali fudbal i tenis – objasnio je Kostić.
     – Renovirali smo 56 soba i 22 apartmana od kojih će 15 biti VIP tipa. To su luksuzni apartmani spojeni sa susednim sobama, a među njima su dva predsednička apartmana od 96, odnosno 75 kvadrata. U hotelu radnog naziva „Suvo rudište” u Konacima obnovili smo 140 soba, a u susednom objektu „Brvenik” imamo još 46 prostorija. U toku ove godine predvideli smo ulaganje od šest miliona, ali će nas trošak izaći na oko osam miliona evra jer smo rešili da uz dodatne napore i malo više pritiska na izvođače završimo i deo poslova koji smo inače planirali za 2010. godinu – objasnio je direktor „MK grupe”.
     Hrana u hotelima biće pripremana prema evropskom HASAP standardu, pa je zato odlučeno da se kuhinja renovira počev od kanalizacije i vodovoda, pločica, pa do novih uređaja. Izgled VIP apartmana predložilo je pet dizajnerskih studija, ali je Kostić, kako sam ističe, te ideje razradio i dao im sopstveni pečat.
     – Ovo je za mene poput hobija, mesecima razmišljam o idejama. Za Kopaonik sam vezan poslednjih 20 godina, moja deca su prvi put stala na skije ovde, poznajem planinu i sećam se kakvu je viziju „Geneks” imao za ovo mesto. Moj cilj je da mu vratim i pojačam taj stari sjaj – ispričao je Kostić, ne krijući nameru da vrata svojih hotela, osim za stare, otvori za goste iz svetskog džet-seta.
     Pet članova moskovske agencije koja izdaje najskuplje svetske jahte već je zakazalo dvonedeljne posete, Aleksandar Lukašenko, predsednik Belorusije, najavio je ponovni dolazak, a u toku su pregovori s menadžerima nekoliko najzvučnijih teniskih imena.
     – Od 6. do 13. decembra teniseri imaju pauzu između sezona, pa ih očekujemo na Kopaoniku jer smatram da nudimo bolje uslove za odmor i pripremu nego popularni Sent Anton. Među tim gostima naći će se Rafael Nadal i Novak Đoković – navodi Kostić.
     – Profit ovog kompleksa je oko pet i po miliona godišnje, s obzirom na 23 miliona koliko je koštao i 12 miliona koliko će otići na investicije, proći će mnogo godina dok ne isplati sam sebe. On, međutim, nudi drugu povoljnost – kada firma ima dovoljno sredstava onda je dobro izvršiti disperziju svoje imovine tako da jedan deo novca uloži u nešto što ne donosi veliki rizik, ali je dugoročno stabilno – objasnio je Kostić, nazivajući svoj poslovni potez „čuvanjem novca u imovini”.

Izvor:   POLITIKA, 09.11.2009.   Marko Luković

21.10.2009.  Kopaonik - Prema kom kriterijumu se formira cene ski passa

Ne znam prema kom kriterijumu su formirane cene ski passa, ali koji god da je - pogresan je. U SVIM svetskim ski centrima jeftiniji je ski pas nego na nasem Kopaoniku, a usluge su, mozete i sami zamisliti, mnoooogo bolje. Za pocetak, kad nema prirodnog snega, na stazama ga ima. Gondole se greju. Nema guzve. Svi su ljubazni. Staze UVEK perfektne.
A ukupna duzina staza je bar tri puta vece nego na Kopu...
     Smesni su! Ostace im samo oni koji iz nekog razloga ne smeju da izadju iz zemlje. A vole da ih vide! Na zalost, takvih ima dovoljno da bi nasi turizmolozi odrzali visoke cene do daljnjeg...
     Bojana

02.10.2009.  Kopaonik - Tokom leta je urađeno puno na pripremi za novu zimsku sezonu
      Zahvaljujući fotografijama koje je poslao Vlada, član Demo ski tima Srbije, možemo videti sta je sve na Kopaoniku, pored ostalog, odrađeno tokom leta na pripremi za novu ski sezonu...

Gobelja - novi četvorosed

Gobelja - nove staze

Veštačko zasnežavanje sa Pančićevog vrha

Marine vode, prosečena nova staza

Uskoro, fotografije u punoj rezoluciji na Galeriji sajta!

25.09.2009.  - Kopaonik spreman za turiste

Kopaonik će ove godine spremno dočekati zimsku sezonu koja će moći da počne već 15. novembra ako bude zainteresovanih turista , što dugo nije bio slučaj – izjavio je ministar ekonomije Mlađan Dinkić, prilikom obilaska radova na izgradnji sistema za veštačko osnežavanje i vodoakumulacije na lokaciji Duboka.

- Većina staza na Kopaoniku će biti pokrivena veštačkim snegom, renoviraju se hoteli, a imamo i jednu novu žičaru, tako da sam siguran da će se Kopaonik brzo vratiti na poziciju jednog od najznačajnijih ski centara Jugoistočne Evrope – rekao je Dinkić.

On je istakao da je prioritet države izgradnja sistema za prečišćavanje otpadnih voda do kraja 2011. godine, čime će konačno biti rešen problem čiste vode na Kopaoniku. Država će ponuditi hotelijerima i vlasnicima restorana da sufinansiraju ovaj projekat, pri čemu će za uzvrat biti oslobođeni plaćanja lokalnih taksi , sa čime su se složile kopaoničke opštine Raška i Brus.

Predstavljena je i nova žičara «Gobelja», kapaciteta 2400 skijaša na sat, čija je izdradnja finansirana sredstvima iz nacionalnog investicionog plana. Direktor Skijališta Srbije Nebojša Skorić je naglasio da će nova žičara opsluživati ski staze svih težina koje su, kako je dodao, uređene tako da će skijanje biti moguće već pri debljini snega od 10 do 15 centimetara. Prema Skorićevim rečima, uz novu opremu sezona skijanja na Kopaoniku od ove zime bi mogla da traje sve do maja.

Izvor: www.skijalistasrbije.rs

22.09.2009.  Kopaonik - Cene ski passa
      Čist ste promašaj sa ovim cenama ski-passa a evo vam objašnjenja zašto.?

Cene ski-passa su neprimerene i zato gubite masu ljubitelja skijanja koji odlaze u Bugarsku i na Jahorinu daj bože da se može na Brezovicu jer tamo je uvek bilo najbolje skijanje uz prihvatljive cene ski-passa. Dobijate masu šminkera koji niti su ljubitelji ni skijanja ni prirode po Kopaoniku. Zato se upitajte dali ste postigli cilj i zašto ste uopšte digli taj centar prvo gde ne treba jer da je u Jošaničkoj Banji smestaj koji bi morao biti znatno jeftiniji još bi se ski-pass po ovim cenama mogao platiti jer tako je svuda u svetu. Niko nepravi centar na stazama to je niže a gondole sa po 30 skijaša vas vode do vrhova. Ja sam jedan od mnogih gde i ja i žena i sin i kćer skijaju i mogu da pravim poređenja jer već nisam neznam gde nismo skijali odavde do Argentine gde se skija i u Julu.

I drugi razlog je što su vam staze pripremljene samo kad su takmičenja i festivali , pa cena je previsoka za takvu pripremljenost staza. Pravilo je uredi pa naplati onda je sve O.K.

Miroslav iz N.Sada

04.09.2009.  Kopaonik -  iz ptičje perspektive                     Izvor: Danas     Autor: Aleksandra Malušev

Po nekoj staroj navici a u nekim boljim vremenima, kada zimovanja i letovanja nisu bila misaona imenica, i kada se na brzaka, sa prijateljima ugovarao vikend u Dubrovniku ili Veneciji, na more se išlo leti a na planine zimi, jer ski centri tada vrve od ljudi željnih odmora, svežeg vazduha i snežnih akrobacija.

Kopaonik, sa Pančićevim vrhom, ski stazama i žičarama, domaćin je uglavnom, onima sa dubljim džepom. Ipak, leti, šetajući ovim krajolikom koji podseća na kolaž Moneovih mrtvih priroda, teško da ćete ikoga sresti, do ponekog pastira, ili radnika hotela.

Tridesetak tek pristiglih novinara sedi na terasi hotela „Grand“ i uz prvu jutarnju kafu, očekuje plan aktivnosti od organizatora konferencije zbog koje su se tu i okupili. Sunčano prepodne i svež, prohladan vazduh, oštra pera beogradskih medija, učinili su usporenim i sanjivim, jedva da neko nešto progovori. Izgleda da će događaj dana biti jedna krava sa teletom, koje pokušava da se zbliži sa telefonskom govornicom ispred hotela i naravno, prepričavanje izjava sa konferencije.

Uljuljkanost neispavanih kolega a naročito koleginica, prekinuli su trojica mladića, visokih, crnomanjastih, pomalo bučnih i veoma zgodnih, očigledno ovdašnjih. Obreli su se pred našim stolom i u dve-tri reči objasnili da su instruktori letenja i da ako želimo, možemo sutra da letimo paraglajderom. Od kako znam za sebe, panično se plašim visine ali istog trenutka sam se, visoko podigavši ruke, kao da posežem za nekim od tih krhkih zmajeva, prijavila za let. Posle sam se snebivala ali ne bih nikada priznala da se plašim pa mi je preostalo jedino da ćutim i čekam da padne kiša ili dune jak vetar i obezbedi mi izgovor, zašto nisam poletela.

Ostatak dana, provela sam šetajući okolnim brdima i šumama, sve pokušavajući da napunim pluća retkim i od raznog bilja, mirišljavim vazduhom, ali nije išlo. Savladana umorom i nepriviknuta na vazduh koji umesto na izduvne gasove vozila i vreo asfalt, miriše na bosiljak ili ruzmarin, četinar i divlje ljubičice, posle čaše ili dve, domaćeg crvenog vina, kapitulirala sam i otišla u krpe. Periculum in mora!

A sutradan je, kako to već biva, bilo vedro, hladno i sa savršenim vetrom za letenje. Dobra uvertira bila je vožnja žičarom do Pančićevog vrha. Stopalima sam „nišanila“, merila poljane, divizme i omorike koje su, svakim pređenim metrom bivale sve manje. „Grand“ je mogao da mi stane na dlan i tad sam odlučila da ću prilikom poletanja paraglajderom, obavezno da žmurim iz sve snage. Sa Pančića smo se bagi motorima stuštili do Gobelje, sve nekim puteljcima i zavijucima, čukama i rovovima iako su asfalt i magistrala na nekoliko desetina metara od nas. Nije bilo vremena da polete svi koji su se prijavili pa se neko dosetio da vučemo slamke, pa ko izvuče najkraću, taj leti. Gunđam jer mi se simbolika nikako ne dopada. Svejedno, ja nikad na lutrijama ne dobijam... E, na ovoj jesam!

I odjednom, na mojim leđima neki bućur, kao ranac, oko nogu gurtne a na glavu mi je jedna brižna koleginica stavila šlem. Brzi kurs letenja u dve rečenice, uglavnom, moj posao je da potrčim... Ma, nema šanse, mislim, to ionako, nikad neće poleteti.

Onda su moje prašnjave starke izgubile kontakt sa zemljom a ja verglam li, verglam, u prazno, još sve mislim, sad ćemo mi dole. Poleteli smo ali nisam se plašila. Uzbuđenje, ali ne i adrenalinski naboj, navire iz mene, sve do nožnih prstiju. Svaki dah vetra podiže nas i spušta kako mu je volja a mi mu se ulagujemo, udovoljavajući svakom njegovom kapricu. Sva lepota koja je bila očigledna i sa zemlje, ovde ima sasvim novu dimenziju. Sve je ispod naših nogu ali mi smo spram svega tako mali i bespomoćni, prepušteni ruži vetrova.

Ćutim i instruktor kaže da, ako sam se uplašila, odmah slećemo. Samo mrmljam da ne silazi, da je lepo. Iskonska je, a ne civilizacijska, težnja čoveka da leti, i tako mu malo fali: parče krpe i nekoliko čvrstih niti da ga vinu tamo odakle je došao. Ne znam kako mi uspeva da, dok mi život bukvalno visi o tih nekoliko končića, mislim na Paskala i kako je čovek pali bog koji se seća neba, ali to je jedina misao koja mi je opstajala u glavi. Sletanje je bilo čisto razočarenje i uvredljiv povratak u stvarnost.

Koponik - "Nebeska stolica 3" spremna
     18.09.2009. Od ove sezone Kopaonik je bogatiji za još jedan smeštajni objekat apartmanskog tipa - Nebeska stolica 3. Prve goste ce primiti u sezoni 2009/2010. Na raspolaganju je 30 apartmana čija pretežna struktura je 3+1. Dobro su opremljeni, u nivou kao i ostala dva objekta "Nebeska stolica". Izdavace se po principu dnevnog najma. Pogledajte fotografije unutrasnjosti apartmana...
     Uskoro će biti objavljene cene za ovu zimu, a o svemu detaljnije: Supernova travel

Detaljnije...

28.08.2009.   Kopaonik - Živa građevinska sezona               Izvor: Skijališta Srbije

Kao što je to bio slučaj prethodnih godina, i u nastupajućoj zimskoj sezoni, skijaše će u našim ski centrima dočekati brojni noviteti.

U ski centru Stara planina je izgrađen sistem za veštačko osnežavanje koji će omogućiti sigurno i kvalitetno skijanje na stazama Konjarnik i Sunčana dolina.

Na Kopaoniku je građevinska sezona u punom jeku. Pored završetka izgradnje četvorosedne žičare na Gobelji koja je zamenila jedan od postojećih ski liftova, završeni su radovi na izgradnji novih ski staza na istom lokalitetu. Gobelja na taj način postaje „skijalište u skijalištu i jedinstven slučaj u ski centrima u zemlji i okruženju, gde je na jednu četvorosedežnicu povezan sistem od šest staza težine od plavih do crnih.

Pored toga, u toku su i radovi na izgradnji sistema za veštačko osnežavanje na stazama Duboka 1 i Duboka 2. Na taj način će, uz postojeći sistem na stazama Pančićev vrh i Karaman greben, sve kategorije skijaša, od početnika do onih zahtevnijih, moći da uživaju u skijanju od novembra do maja.

09.08.2009.   Radovi & novosti sa Kopaonika:

- Proširuje se donji deo staze Sunčana dolina

- Proširuje se staza Karaman greben
    - Proširuje se prečica od Kneževskih bara do Duboke 1
    - Priča se da će sledeće godine paralelno sa tanjirom na Marinim vodama biti izgrađeno sidro
    - Na Gobelji Greben izgrađene su DVE NOVE STAZE. Nova žičara na Gobelji gotovo je u potpunosti gotova. Razlog za kašnjenje radova je nemogućnost dobijanja priključka na električnu mrežu, obzirom da JP "Skijališta Srbije" nemaju sve potrebne dozvole za izgradnju četvoroseda. Ovih dana dobijen je privremeni priključak, tako da su montirane i korpe, a očekuje se da svi radovi budu završeni oko 15. avgusta. Prosečene su i 2 nove crvene staze:
    - Tapaciraju se sedišta na Krčmaru i rade se sitnije popravke na njemu
    - Rađena su ojačanja na međustanici Duboke 1. Radnici Doppelmayr-a su obišli ovu žičaru i nisu zadovoljni njenim održavanjem.
    - Svo rastinje sa Gobelje Relej je pokošeno
    - Renoviranje staze Bela reka 2 počinje za 15-ak dana. Tenutno se radi redovan remont žičare i farbaju se stolice.
    - Uklonjeno je kamenje na Pančićevom vrhu
    - Na Dubokoj je erozija uzela maha, dosta zemljie sa staze je sprano, tako da postoje procepi u zemlji duboki i do 1 metar!

Kao što se može zaključiti, gore se dosta radi, ali još uvek su prisutne "dečije bolesti" - pogrešno usmereni putokazi, loše obeležene staze, kao i konstantno neodržavanje pojedinih staza. Primetna su brojna kršenja Zakona o javnim skijalištima od strane JP "Skijališta Srbije" o čemu će nadležna inspekcija biti obaveštena povećom prijavom.

Uskoro više slika u galeriji.

FILIP (kop, na Forumu)

Nova staza na Gobelji, i sedista spremna za montazu

Skupljeno kamenje na stazi Pancicev vrh

Prosirenje precica

Pogledajte kakvi su utisci o boravku na Kopaoniku